OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

E-zwolnienia lekarskie-Płatnik 10.01.001-warsztaty komputerowe -


Data rozpoczęcia szkolenia 2014-11-18
Data zakończenia szkolenia 2014-11-18
Ilość dni 1
Godziny rozpoczęcia 10.00-15.00
Miasto Katowice
Adres ul. Podgórna 4, Budynek NOT, sala Komputerowa
Cena 420 zł + 23% VAT - Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych.
Opis

II etap Programu Płatnik 9.01.001E - Interaktywny PŁATNIK Plus 
- praktyczne warsztaty komputerowe z danymi pobranymi z ZUS
 
Prowadzący:  Od 14 lat pracownik ZUS, od 13 lat pełnie funkcję Administratora Przekazu Elektronicznego i Programu Płatnik
 
 
Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie uczestników szkolenia ze zmianami Programu Płatnik 9.01.001E–Interaktywny Płatnik Plus oraz z  planowanymi przez ZUS w II końcowym etapie, które rozpoczynają się od sierpnia do listopada 2014r.
Każdy uczestnik szkolenia przy własnym stanowisku komputerowym przećwiczy w praktyczny sposób nowe funkcjonalności i zasady weryfikacyjne programu Płatnik który będzie pracował wyłącznie w oparciu o dane pobrane z konta Płatnika i kont ubezpieczonych.
Zajęcia przy komputerach obejmuje następujące zagadnienia i ćwiczenia:
 
1.Pobranie danych płatnika i ubezpieczonych z ZUS:
•             komponenty programu Płatnik;
•             kartoteka Płatnika;
•             kartoteka ubezpieczonego.
2. Nowe funkcje w programie ułatwiające sporządzanie dokumentów przez użytkownika
    programu Płatnik wersji 9.01.001E – Interaktywny Płatnik Plus:

•             automatyczne tworzenie dokumentów wyrejestrowania członków rodzin
( ZUS ZCNA)
•             sporządzanie dokumentu ZUS ZCNA z wykorzystaniem danych pobranych z ZUS
•             automatyczne tworzenie dokumentów wyrejestrowania wszystkich ubezpieczonych przy tworzeniu dokumentu ZWPA
 
3. Ćwiczenia uwzględniające zwiększoną ilość błędów zwykłych i krytycznych na podstawie danych pobranych z ZUS:
•             sporządzenie dokumentów rozliczeniowych uwzględniających zgłoszenia do ubezpieczeń oraz poprawności składania raportów z danym kodem tytułu ubezpieczenia w oparciu o historię zgłoszenia ,
•             poprawnego wyliczania kwot składek na poszczególne ubezpieczenia
w oparciu o wskaźniki ZUS, w szczególności w zakresie składki na ubezpieczenie wypadkowe, liczonej na podstawie stopy bazowej nadawanej przez ZUS,
•             poprawności wykazywanych podstaw wymiaru składek w dokumentach rozliczeniowych ZUS RCA, w szczególności dotyczących kodów tytułu ubezpieczenia, dla których zgodnie z Ustawą określono deklarowaną wysokość podstawy wymiaru nie niższą lub wyższą niż wskazana w Ustawie;
•             poprawności składanych wyrejstrowań z ubezpieczeń w oparciu o zgłoszone wcześniej kody tytułu do ubezpieczenia.

4. Wykazanie w programie nowych mechanizmów wysyłania dokumentów ubezpieczeniowych:
•             ćwiczenie pokazujące kolejności przetworzenia dokumentów wyrejestrowania ZUS ZWUA i zgłoszeń ZUS ZUA/ZUS ZZA w sytuacji, gdy zmieniamy okresy i rodzaje ubezpieczeń,
•             przykłady na  blokowanie przekazywania do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych.
•             weryfikacja danych identyfikacyjnych płatnika i ubezpieczonego zawartych
w dokumentach ubezpieczeniowych, w oparciu o Centralny Rejestr Ubezpieczonych i Płatników oraz RU PESEL,

5.            Tworzenie korekty dokumentów rozliczeniowych przy wykorzystaniu zestawów rozliczeniowych pobranych z ZUS :
•             przekazywanie tylko pozycji zmienionych w kompletach korygujących;
•             wymuszenie korekty raportów ZUS RCA w przypadku zmiany stopy procentowej na ubezpieczenie wypadkowe na ZUS DRA.
 
6.            Tworzenie informacji miesięcznej lub rocznej dla osoby/osób ubezpieczonych na podstawie danych pobranych – funkcjonalność zastępująca tworzenie dokumentu ZUS RMUA ):
•             utworzenie informacji miesięcznej;
•             utworzenie informacji rocznej.
 
7. Kontrolowanie stanu przetworzenia wysłanych dokumentów do ZUS poprzez:
•             obowiązkowa kontrola stanu przetworzenia lub odrzucenia dokumentów przez ZUS,
•             prezentacja dodatkowych informacji pokazujących wyniki weryfikacji wykonane przez Komputer Centralny w ZUS na etapie przetwarzania dokumentów na kontach;

Koszt szkolenia jednej osoby wynosi - 420 zł + 23% VAT*
 
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia znajdującego się na stronie www.soyer.edu.pl
 
UWAGA!
•             Ograniczona liczba osób -  20 stanowisk komputerowych.
•             Każdy uczestnik na czas szkolenia posiada dostęp do indywidualnego stanowiska komputerowego.

 
Cena szkolenia obejmuje:
 
–             materiały szkoleniowe,
–             6 godzin zajęć dydaktycznych, ,
–             materiały do pracy (notes, długopis),
–             stanowisko komputerowe,
–             obiad,
–             kawę, herbatę,
–             ciastka w czasie przerw,
–             zaświadczenie o ukończeniu szkolenia..