E-zwolnienia lekarskie-Płatnik 10.01.001-warsztaty komputerowe -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2015-10-14 |
Data zakończenia szkolenia | 2015-10-14 |
Ilość dni | 1 |
Godziny rozpoczęcia | 10.00-15.00 |
Miasto | Łódź |
Adres | Łódź, ul. Wólczańska 81, Szkoła Cosinus - sala komputerowa |
Cena | 450 zł + 23% VAT - Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych. |
Opis |
Program Płatnik w wersji 10.01.001
warsztaty komputerowe
Celem szkolenia jest praktyczne zapoznanie uczestników szkolenia ze zmianami Programu Płatnik 10.01.001.
Każdy uczestnik szkolenia przy własnym stanowisku komputerowym przećwiczy w praktyczny sposób nowe funkcjonalności i zasady weryfikacyjne programu Płatnik, który będzie pracował wyłącznie w oparciu o dane pobrane z konta Płatnika i kont ubezpieczonych.
Zajęcia przy komputerach obejmuje następujące zagadnienia i ćwiczenia:
Program szkolenia:
1. Omówienie zmian wprowadzonych w programie Płatnik 10.01.001 dotyczących m.in.:
• rozszerzenia zakresu weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych,
• zmian w kreatorze tworzenia dokumentów rozliczeniowych ,
• funkcjonalności przeznaczonej dla płatników wielooddziałowych,
• wskazywania, podczas tworzenia dokumentów rozliczeniowych, schematu finansowania składek dla wszystkich kodów tytułu ubezpieczenia,
• wykorzystywania słowników adresowych przy wypełnienia danych adresowych w kartotekach i dokumentach zgłoszeniowych.
2. Omówienie funkcji pobierania danych z ZUS:
• komponentów programu Płatnik,
• danych płatnika,
• danych ubezpieczonych,
• statusów przetworzenia dokumentów,
• kompletów dokumentów rozliczeniowych.
3. Kartoteka płatnika składek i kartoteki ubezpieczonych
• omówienie statusów kartotek: „niepotwierdzona w ZUS” i „potwierdzona w ZUS”,
• zgłaszanie zmian i korekt danych w przypadku kartotek „potwierdzonych w ZUS”.
4. Weryfikacja dokumentów ubezpieczeniowych dotyczących m.in.:
• sporządzania dokumentów zgłoszeniowych (np. sprawdzanie czy sporządzone zgłoszenie nie jest ponownym takim samym zgłoszeniem),
• sporządzania dokumentów rozliczeniowych (np. sprawdzanie czy raport został sporządzony z takim samym kodem tytułu z jakim ubezpieczony jest zgłoszony do ubezpieczeń; sprawdzanie czy raporty zostały utworzone za wszystkich ubezpieczonych zgłoszonych do ubezpieczeń; porównywanie podstaw wymiaru składek z podstawami z poprzedniego miesiąca lub w przypadku korekt z podstawami z poprzedniego kompletu),
• sporządzania wyrejestrowań z ubezpieczeń (np. sprawdzanie czy wyrejestrowanie zostało sporządzone z kodem z jakim ubezpieczony był zgłoszony do ubezpieczeń),
• podstaw wymiaru składek wykazywanych w dokumentach rozliczeniowych (np. w przypadku przekroczeniu przez ubezpieczonego 30 – krotności).
5. Wysyłanie dokumentów ubezpieczeniowych, w tym:
• blokowanie w określonych sytuacjach wysyłki dokumentów do ZUS, np. blokowanie przekazywania do ZUS dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych w tej samej przesyłce,
• oznaczanie kolejności przetworzenia dokumentów: zgłoszeń ZUS ZUA/ZUS ZZA i wyrejestrowań ZUS ZWUA dla tego samego ubezpieczonego, z tym samym kodem tytułu ubezpieczenia.
6. Omówienie funkcjonalności ułatwiających sporządzanie dokumentów, np.:
• tworzenie dokumentów rozliczeniowych na podstawie kompletów pobranych z ZUS,
• usuwanie powtórzonych pozycji raportów w kompletach dokumentów rozliczeniowych korygujących,
• kopiowanie pozycji raportów w związku ze zmianą stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe w deklaracji rozliczeniowej korygującej ZUS DRA,
• tworzenie dokumentów rozliczeniowych ze wskazaniem schematu finansowania składek,
• automatyczne tworzenie dokumentów wyrejestrowania członków rodziny ZUS ZCNA,
• automatyczne tworzenie dokumentów wyrejestrowania ubezpieczonych ZUS ZWUA.
7. Ćwiczenia praktyczne wykonywanie przez uczestników polegające m.in. na:
• sporządzaniu i weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych,
• sporządzaniu i weryfikacji dokumentów rozliczeniowych,
• tworzeniu i weryfikacji zestawów dokumentów.
Wykonywane ćwiczenia dają możliwość poznania funkcji i wyników weryfikacji dokumentów/zestawów dokumentów dostępnych dla Interaktywnego Płatnika Plus.
Koszt szkolenia jednej osoby wynosi - 450 zł + 23% VAT*
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych.
Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia znajdującego się na stronie www.soyer.edu.pl
UWAGA!
Ograniczona liczba osób - 20 stanowisk komputerowych.
Każdy uczestnik na czas szkolenia posiada dostęp do indywidualnego stanowiska komputerowego.
Cena szkolenia obejmuje:
–materiały szkoleniowe,
–6 godzin zajęć dydaktycznych, ,
–materiały do pracy (notes, długopis),
–stanowisko komputerowe,
–obiad,
–kawę, herbatę,
–ciastka w czasie przerw,
zaświadczenie o ukończeniu szkolenia..