OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Zmiany w Prawie Pracy od 1 stycznia 2017r. -


Data rozpoczęcia szkolenia 2017-02-07
Data zakończenia szkolenia 2017-02-07
Ilość dni 1
Godziny rozpoczęcia 10.00-15.00
Miasto Gdańsk
Adres Gdańsk, Hotel Dom Muzyka, ul. Łąkowa 1/2
Cena 360 zł + 23% Vat = 442,80 zł

Jednostki publiczne zwolnione z Vat
Opis


Prowadząca:


Monika Fraczek
Główna Specjalistka z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

 
Zmiany w prawie pracy 2017

– nowe przepisy, nowa wykładnia i dalsze, planowane
nowelizacje
 
1.         Zmiany w zasadach wydawania świadectw pracy, w szczególności:
  1. a) brak bezwzględnego obowiązku wydawania świadectwa pracy za umowę lub umowy terminowe w sytuacji, gdy wykonywanie pracy u danego pracodawcy jest kontynuowane na podstawie kolejnych umów o pracę,
  2.  
  3. b) nowy wzór świadectwa pracy i nowe informacje w nim umieszczane,
  4. dalsze planowane zmiany dotyczące świadectw pracy (od 1 czerwca 2017 r.) w tym planowany obowiązek wydawania dodatkowych dokumentów do świadectwa pracy,
  5.  
  6. c) nowe terminy na odwołanie się pracownika do sądu pracy w razie rozwiązania stosunku pracy przez pracodawcę,
  7.  
  8. d) nowe orzecznictwo sądowe dotyczące wskazywania w oświadczeniu o wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony przyczyny tego wypowiedzenia (m.in. dozwolone kryteria doboru do zwolnienia, zasady wskazywania wielu przyczyn wypowiedzenia),
  9.  
  10. e) ochrona trwałości zatrudnienia pracowników w tzw. wieku przedemerytalnym z uwzględnieniem zmian, które będą obowiązywały od 1 października 2017 r.,

2.         Nowe postanowienia w umowach zlecenia i umów o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy o zleceniu związane z wprowadzeniem od 1 stycznia 2017 r. nowych zasad wynagradzania osób pracujących na podstawie takich umów, w szczególności:
  1. a) wskazanie kategorii osób fizycznych objętych nowymi przepisami oraz pozostałe obowiązki zleceniodawcy bądź zamawiającego usługę - wynikające ze znowelizowanej umowy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
  2.  
  3. b) zasady dotyczące gwarancji prawa do minimalnej stawki godzinowej i ochrony tego wynagrodzenia, w tym zakaz zrzeczenia się minimalnej stawki godzinowej oraz zakaz przeniesienia prawa do wynagrodzenia w tej wysokości na inna osobę,
  4.  
  5. c) obowiązki związane z wypłatą minimalnej stawki godzinowej, w tym konieczność wypłaty w formie pieniężnej oraz konieczność wypłaty co najmniej raz w miesiącu, w przypadku umów zlecenia i umów o świadczenie usług zawartych na czas dłuższy niż 1 miesiąc,
  6.  
  7. d) zasady potwierdzania liczby przepracowanych godzin, za które przysługuje minimalna stawka godzinowa w przypadku braku odpowiednich postanowień umownych,
  8.  
  9. e) zasady powierzenia przez zleceniobiorcę wykonywania pracy osobie trzeciej, w tym potwierdzanie przez zastępcę liczby przepracowanych godzin w ramach umowy zlecenia,
  10.  
  11. f) zasady przechowywania dokumentów związanych z realizacją obowiązku wypłacania wynagrodzenia w wysokości co najmniej minimalnej stawki godzinowej,
  12.  
  13. g) przypadki, w których nowe przepisy o minimalnej stawce godzinowej nie będą miały zastosowania (katalog wyjątków),
  14.  
  15. h) odpowiedzialność za nieprzestrzeganie przepisów o minimalnej stawce godzinowej – nowe wykroczenie i sankcje za to wykroczenie,
  16.  
  17. i) uprawnienia PIP w ramach sprawowania nadzoru i kontroli przestrzegania przepisów dotyczących minimalnej stawki godzinowej,
  18.  
3.         Zakaz nadużywania zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych, w tym:
 
  1. a) zakaz zastępowania umów o pracę umowami cywilnoprawnymi w warunkach pracy charakterystycznych dla stosunku pracy,
  2.  
  3. b) ustalanie warunków pracy charakterystycznych dla stosunku pracy zgodnie z najnowszym orzecznictwem sądów pracy,
  4.  
  5. c) zakaz zwierania z własnym pracownikiem umów cywilnoprawnych do wykonywania pracy tego samego rodzaju.
  6.  
4.         Wykładnia dotycząca umów o pracę – wybrane zagadnienia, w szczególności:
 
  1. a) zasady określania miejsce pracy w umowie o pracę zgodnie z linią orzecznictwa sądów pracy,
  2.  
  3. b) umowa na czas określony na zastępstwo - zagadnienia praktyczne związane z korzystaniem z tego rodzaju umowy o pracę, w tym m.in. data rozwiązania się umowy z zastępcą, gdy wraca pracownik zastępowany, możliwość korzystania z pracy zastępcy, gdy pracownik zastępowany łączy urlop rodzicielski z praca w wymiarze do 1/2 etatu,
  4.  
  5. c) obowiązki pracodawcy zawierającego umowy nielimitowane na podstawie przepisów Kodeksu pracy,
  6.  
  7. d) limit czasu trwania umowy na czas określony, a przedłużenie się umowy do dnia porodu – planowana, nowa regulacja prawna,
  8.  
5.         Nowe przepisy dotyczące prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia ciężarnych i karmiących dziecko piersią (projekty nowych rozporządzeń),

6.         Nowe, planowane od 1 czerwca 2017 r., zasady składania oświadczeń woli, składania dokumentów oraz prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej, w tym:
 
  1. a) planowane od 1 czerwca 2017 r. zmiany co do formy korespondencji z zakładową organizacja związkową oraz planowane zmiany przepisów o związkach zawodowych,
  2.  
  3. b) wchodzące 25 maja 2018 r. nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych – konieczność rozpoczęcia przygotowania się do zmian,
  4.  
7.         Planowane, nowe zasady przyjmowania do pracy tymczasowej, w szczególności:
 
  1. a) doprecyzowanie i rozszerzenie katalogu prac wzbronionych pracownikom tymczasowym,
  2.  
  3. b) ograniczenie dowolności korzystania z pracy osób wykonujących pracę tymczasową na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej z agencją pracy tymczasowej (wprowadzenie zasad do tej pory dotyczących wyłącznie pracowników tymczasowych),
  4.  
  5. c) zmiana zasad ustalania maksymalnego okresu wykonywania pracy tymczasowej przez te samą osobę na rzecz danego pracodawcy użytkownika (ten sam maksymalny okres skierowania i korzystania z pracy tymczasowej bez względu na liczbę agencji, z której będzie kierowana osoba do wykonywania takiej pracy oraz bez względu na podstawę prawną świadczenia pracy tymczasowej),
  6.  
  7. d) dodatkowy, nowy obowiązek pracodawcy użytkownika – prowadzenie ewidencji osób wykonujących pracę tymczasową na jego rzecz,
  8.  
  9. e) zwiększenie odpowiedzialność pracodawcy użytkownika za naruszanie przepisów dotyczących zatrudnienia tymczasowego,
  10.  
  11. f) obowiązujący już obowiązek ewidencjonowania godzin pracy osobom wykonującym pracę tymczasową na podstawie umowy zlecenia (umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy o zleceniu) zawartej z agencją pracy tymczasowej,
  12.  
g)Planowane na kwiecień 2017 r. i na styczeń 2018 r. nowe zasady przyjmowania do pracy sezonowej oraz krótkoterminowej pracowników – cudzoziemców obywateli państw trzecich.




Zgłoszenia przyjmujemy faksem (22) 781-11-65, pocztą, e-mailem.
 
Koszt szkolenia jednej osoby wynosi 360 zł + 23% Vat
 
 Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych. Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o pobranie i przesłanie podpisanego oświadczenia znajdującego się na stronie www.soyer.edu.pl
 
 
Cena szkolenia obejmuje:
–             materiały szkoleniowe,
–             6 godzin zajęć dydaktycznych po 45 minut,
–             materiały do pracy (notes, długopis),
–             obiad, kawę, herbatę,
–             ciastka w czasie przerw, 
–             zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
 
Opłata za szkolenie:
Płatności za uczestnictwo można dokonać przelewem po otrzymaniu faktury lub gotówką przed rozpoczęciem zajęć, w sekretariacie szkolenia.