Kurs 201 - OCENA NA PODSTAWIE OBSERWACJI KLINICZNYCH SI - I cz. diagnozy - Stopnia II
Data rozpoczęcia szkolenia | 2019-04-06 |
Data zakończenia szkolenia | 2019-04-07 |
Ilość dni | 5 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-17.00 |
Miasto | Warszawa |
Adres | Warszawa, ul. Zawiszy 13 - sala do Integracji Sensorycznej |
Cena | 2200 zł + 23% Vat = 2706 zł Cena bez vat dla osób płacących ze środków publicznych |
Opis |
Moduł I
101, 102- Teoria Integracji Sensorycznej Ayres z perspektywy globalnej - Mgr Elisabeth Soechting
Moduł II
Mgr Elisabeth Soechting, Certyfikowany i Licencjonowany Terapeuta Zajęciowy, Psycholog w trakcie doktoratu. Docent- GSIÖ oraz Instruktor Praksji.
Szkolenie z SI:
Elisabeth zetknęła się po raz pierwszy z Integracją Sensoryczną w 1990 roku podczas kursu prowadzonego przez niemieckich terapeutów zajęciowych. Pragnąc pogłębić wiedzę z tego zakresu, rozpoczęła szkolenie z IS w Stanach Zjednoczonych w 1995 roku, gdzie uczyła się wraz z Gretchen Dahl-Reeves oraz Susanne Smith Roley. Następnie była prowadzona mentorsko przez Zoe Mailloux oraz Erna Blanche. Od 2003 regularnie uczestnicy w konferencjach i kontynuuje edukację w USA (np. Konferencja AOTA, Konferencja SPD 2009, Sympozjum Terapii Zajęciowej 2006 i 2013, "Zaawansowany Certyfikat w Badaniach nad Autyzmem i Interwencją" z Roseann Schaaf na Uniwersytecie Jefferson , Filadelfia). W 2004 została międzynarodowym Instruktorem USC/WPS i następnie uczyła na całym świecie, np. w Lubljanie, Los Angeles, Nowym Jorku, New Delhi oraz Hong Kongu. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Wiedniu, SCAN-Unit na Wydziale Psychologii. Jej praca dotyczy :“Roli Proprioceptywnego Przetwarzania dla Praksji oraz Udziału Autystycznych Dziecji".
Zasługi
• Pediatra Terapii Zajęciowej od 1987
• wydawca i główny autor książki na temat Integracji Sensorycznej (2006), pomysłodawca i autor książki obrazkowej ze stronami dla rodziców "Manche Kinder sind irgendwie anders..."
• liczne artykuły w niemieckich wydawnictwach dotyczących IS, np. artykuł z 1998 dotyczącego pilota standaryzacji testów SIPT, a w 2014 systematyczna ocena efektywności Terapii Zajęciowej i Integracji Sensorycznej od 2007 do 2013 w ErgoScience
• tłumaczenie głównych podręczników do IS autorstwa Ayres (IS i dziecko), Bundy, Lane & Murray i Smith Roley, Blanche & Schaaf; oprawa audio do “Obserwacje w Integracji Sensorycznej" (2003) oraz “Gdzie dzieci żyją, bawią się, uczą” (2009)
• członek założyciel i obecny prezes Austriackiej organizacji GSIÖ, wiodącej w rozwoju programu certyfikującego SI THERAPY original
201- EWALUACJA WG SI, CZĘŚĆ 1 – OCENA NA PODSTAWIE OBSERWACJI KLINICZNYCH
Czas trwania: 5 dni (40 jednostek szkoleniowych, 5 ECTS)
Wymagania wstępne: ukończony kurs I.2
Liczba uczestników: maksymalnie 32 osoby
Prowadzący: instruktor USC/WPS lub instruktor GSIÖ, asystenci do zajęć praktycznych
Cele kursu:
Niniejszy kurs ogniskuje się wokół problemów funkcjonalnych (na poziomie aktywności i partycypacji) oraz leżących u ich podstaw deficytów integracji sensorycznej, jak również na zbieraniu informacji i wnioskowaniu klinicznym, które są niezbędne do trafnej i rzetelnej ewaluacji procesów sensorycznych.
Po ukończeniu kursu uczestnicy powinni:
• łączyć problem z poziomu aktywności i partycypacji z dysfunkcjami integracji sensorycznej w celu postawienia hipotezy roboczej odnośnie obserwowanych problemów.
• stosować we właściwy i rzetelny sposób kompleksowe obserwacje kliniczne integracji sensorycznej (Ayres, 1972; Blanche, 2002).
• interpretować obserwacje kliniczne integracji sensorycznej wraz z dodatkowymi informacjami i wyjaśniać ich związek ze zgłaszanymi problemami.
• argumentować, posiłkując się obiektywnymi (opartymi na dowodach naukowych), cel zastosowania SI jako terapii z wyboru.
• opracować program domowy z uwzględnieniem zindywidualizowanych strategii sensorycznych.
Metody instruktażu i nauki:
Wykład, analizy nagrań wideo, praca grupowa, praktyka, dyskusja, sesja z pacjentem („ocena małego pacjenta”)
Treści kursu:
1. Ewaluacja SI w procesie terapii zajęciowej
2. Metody ustrukturyzowanego i nieustrukturyzowanego zbierania informacji
3. Obserwacje kliniczne integracji sensorycznej (Ayres, 1972; Blanche, 2002) – przeprowadzanie i interpretacja
4. Testy wystandaryzowane
5. Plan terapeutyczny
Zalecane piśmiennictwo:
• Artykuły dostarczone przez instruktora kursu, wskazane zasoby Internet.
Metody ewaluacji:
1. Uczestnictwo (zaświadczenie o uczestnictwie w kursie)
2. Współpraca podczas pracy z pacjentem
3. Praca pisemna „Krótkie sprawozdanie z badania pacjenta” (praca grupowa, ostateczny termin oddania – tydzień po zakończeniu kursu)