Kurs 301 - Plan Terapii SI + interpr. SIPT - III cz. diagnozy - Zaawansowany
Data rozpoczęcia szkolenia | 2018-09-18 |
Data zakończenia szkolenia | 2018-09-21 |
Ilość dni | 5 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-17.00 |
Miasto | Warszawa |
Adres | Warszawa, |
Cena | 2500 zł + 23% Vat Cena bez Vat dla opłacających szkolenie ze środków publicznych Zaliczka 500 zł w ciagu 7 dni od zgłoszenia |
Opis |
Moduł I
101, 102- Teoria Integracji Sensorycznej Ayres z perspektywy globalnej - Mgr Elisabeth Soechting
Moduł II- Diagnoza
201 - OCENA NA PODSTAWIE OBSERWACJI KLINICZNYCH - Mgr Elisabeth Soechting -
202- Testy SIPT (diagnoza) - Mgr Elisabeth Soechting
Prowadząca:
Prowadząca: dr Zoe Mailloux- doktor Terapii Zajęciowej , licencjonowany i zarejestrowany terapeuta zajęciowy, członek FAOTA. W Stanach Zjednoczonych oraz na świecie, uznanym ekspertem w zakresie rozwoju dzieci, integracji sensorycznej, autyzmu, rozwoju testów oraz terapii zajęciowej. Z ponad 35-letnim doświadczeniem, Zoe jest przewodnikiem jeśli chodzi o wzrost zrozumienia różnic indywidualnych, które ma na celu wzmocnienie zaangażowania w sposób znaczący u osób ze wszystkimi umiejętnościami.
Jako asystentka ds. badań Dr. A. Jean Ayres, pomysłodawczynię teorii Integracji sensorycznej, Zoe rozpoczęła karierę od skupienia na rozpoznawaniu znaczenia wczesnych doświadczeń sensorycznych i motorycznych podczas nauki i w zachowaniu. Z ponad 30-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i przewodnictwu praktyki terapii non- profit, Zoe jest również znana ze stworzenia innowacyjnych programów wsparcia dzieci i ich rodzin. Posiada również imponującą historię badań i stypendiów naukowych, ponad 30 opublikowanych artykułów, rozdziałów książek oraz ponad 500 prezentacji na warsztatach i konferencjach na całym świecie. Obecnie, Zoe pracuje jako doktor na Wydziale Terapii Zajęciowej Uniwersytetu Thomasa Jeffersona oraz posiada Certyfikat Zaawansowanej Praktyki w zakresie Autyzmu.
Moduł III
III.1 PLAN TERAPEUTYCZNY – OD EWALUACJI DO INTERWENCJI
Czas trwania: 5 dni (40 jednostek szkoleniowych, 5 ECTS)
Wymagania wstępne: ukończenie kursu IV.1
Liczba uczestników: 32 osoby
Prowadzący: instruktor (C3) USC/WPS
Cele kursu:
Po ukończeniu kursu uczestnicy powinni:
• interpretować deficyty integracji sensorycznej na podstawie istotnych informacji dotyczących rozwoju osobniczego, kwestionariuszy sensorycznych, obserwacji klinicznych, wyników baterii SIPT oraz innych wystandaryzowanych narzędzi (jeżeli są dostępne).
• rozumieć znaczenie poszczególnych podtestów baterii SIPT, ich właściwości psychometryczne oraz ich związek z funkcjonowaniem w życiu codziennym.
• interpretować profile SIPT.
• wdrażać proces planowania terapii opartej na uzyskanych danych i informacjach.
• projektować skoncentrowane na problemie interwencje krótko- i długoterminowe, które oparte będą o wyniki przeprowadzanych badań oraz skupią się na problemach funkcjonalnych dziecka.
• prognozować mierzalne wyniki bliskie i odległe podjętych interwencji.
Metody instruktażu i nauki:
Wykład, nagranie wideo, uczenie problemowe, praca grupowa, dyskusja, prezentacja przypadku
Treści kursu::
1. Identyfikacja dysfunkcji SI na podstawie interpretacji wyników SIPT, obserwacje kliniczne, kwestionariusze oraz pozostałe wystandaryzowane narzędzia (zgodnie z ich dostępnością).
2. Interpretacja SIPT z uwzględnieniem właściwości psychometrycznych SIPT, oraz strategii interpretacyjnych.
3. Proces planowania interwencji opartej na uzyskanych wynikach.
4. Od problemów funkcjonalnych do celów interwencji.
SAMOKSZTAŁCENIE
• Przygotowanie studium przypadku
• Zapoznanie się z podręcznikiem do baterii SIPT
Metody ewaluacji:
1. Uczestnictwo (zaświadczenie o uczestnictwie w kursie)
2. Prezentacja studium przypadku