OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Subwencja oświatowa-zmiany na 2015r. -


Data rozpoczęcia szkolenia 2015-03-09
Data zakończenia szkolenia 2015-03-09
Ilość dni 1
Godziny rozpoczęcia 10.00-15.00
Miasto Warszawa
Adres ul. Kopernika 30, Centrum Konferencyjne
Cena Koszt szkolenia jednej osoby wynosi - 270 zł + Vat

Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych
Opis

WYDATKOWANIE SUBWENCJI OŚWIATOWEJ, W TYM NA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ. SPRAWOZDAWCZOŚĆ I KONTROLA FINANSOWA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, Z UWZGLĘDNIENIEM ART.32 USTAWY OKOŁOBUDŻETOWEJ.
 
Prowadzący: Elżbieta Rabenda- wieloletni praktyk oświatowy, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego.  Przez ponad dziesięć lat nadzorowała szkoły i placówki oświatowe z pozycji organu prowadzącego oraz kontrolowała dotacje przekazywane szkołom i placówkom niepublicznym. Ceniony wykładowca, zbierający wysokie oceny od uczestników szkoleń. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty oraz aktywny uczestnik prac eksperckich grup roboczych Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów NORDA oraz Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego w obszarze oświata. Autorka publikacji merytorycznych w Piśmie Samorządu Terytorialnego "Wspólnota" i „ Pracownik Samorządowy“. Odznaczona Medalem KEN.
 
 
Dla kogo:
Szkolenie skierowane jest do dyrektorów /naczelników/kierowników/ wydziałów oświaty w samorządach, do kierujących zespoloną administracją szkół, dyrektorów szkół, przedszkoli, placówek oświatowych.
 
Ramowy program seminarium:
 
  1. 1. Planowanie wydatków w jednostkach oświatowych z pozycji jednostek samorządowych:
  1. subwencja oświatowa –co nowego na 2015r.? Które zadania gmin i powiatów w pełni zabezpiecza subwencja, a gdzie wystepują ryzyka? 
  2. dzielenie subwencji pomiędzy szkoły- trudne wybory samorządów: przykłady lokalnych wskaźników i standardów skrojonych pod potrzeby budżetu gminy i powiatu.
  3. rezerwy oświatowe – skuteczne narzędzie dyscyplinujące wydatki szkolne, czyli dlaczego warto je tworzyć w samorządowych budżetach?
  4.  współpraca JST z dyrektorami szkół i placówek w zakresie właściwej i efektywnej gospodarki finansowej – planowanie, realizacja i sprawozdawczość finansowa według nowych zasad.
  5. specyfika obliczania algorytmu A i wskaźnika Di-  możliwości wpływania na ich zmianę w planowaniu budżetu w JST
  1.  
  2. 2. NOWOŚĆ! W roku 2015 na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży jednostka samorządu terytorialnego przeznacza środki w wysokości nie mniejszej niż wynikająca z podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Konsekwencje prawne i finansowe art. 32 ustawy okołobudżetowej- omówienie nowych zadań i obszarów ryzyk.
  1. sposób klasyfikacji wydatków w nowych rozdziałach w JST i szkołach.
  2. przykładowa uchwała JST z klasyfikacją nowych rozdziałów.
  3. jak powinien wyglądać plan finansowy szkoły/przedszkola z zaksięgowanymi wydatkami po zmianach uchwały JST, w związku z art.32. Przykłady.
  4. zobowiązania JST, szkół i przedszkoli wynikające z zastosowania przepisu w praktyce. KATALOG WYDATKÓW.
  5. ciążąca na samorządach odpowiedzialność i kontola wydatków na realizację wskazanych w art.32 zadań, w tym
    w jednostkach niepublicznych.
  6. nadzór regionalnych izb obrachunkowych nad realizacją art.32 w JST i szkołach/przedszkolach. Co i jak będzie kontrolowane?
  1.  
  2. 3.Optymalizacja kosztów oświatowych w JST i szkołach.
  1. planowanie wydatków subwencjnowanych i niesubwencjonowanych w budżetach.
  2. na jakie decyzje personalne i organizacyjne w szkołach/przedszkolach  ma wpływ JST i co z tego wynika dla budżetu?
  3. prawidłowa polityka kadrowa w szkołach/przedszkolach. Jaki ma wpływ na przyszłoroczną subwencję i dyscyplinę wydatków? Case study.
  4. czy warto tworzyć wspólne zarządzanie administracyjne szkół - mocne i słabe strony.
  5. planowanie strategiczne w jednostce samorządowej. Jak pogodzić szkolną rzeczywistość finansową z potrzebą utrzymania wysokiej jakości kształcenia? Nie da się? Da się!
  6. „punkty krytyczne“ dla wydatków publicznych w oświacie- warto o nich wiedzieć, planując arkusze organizacyjne i budżety.
  1.  
  2. 4.Dyskusja, pytania, wymiana doświadczeń.