OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Kurs 302 - Integracja Sensoryczna -Terapia- - Zaawansowany


Data rozpoczęcia szkolenia 2019-07-05
Data zakończenia szkolenia 2019-07-09
Ilość dni 5
Godziny rozpoczęcia 9.00-17.00
Miasto Warszawa
Adres Warszawa, ul. Zawiszy 13, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1
Cena 2900 zł + 23% Vat = 3567 zł
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
Opis












Uczestnicy, którzy ukończyli kursy:

Moduł I
102- Teoria Integracji Sensorycznej Ayres z perspektywy globalnej - Mgr Elisabeth Soechting

Moduł II- Diagnoza
201 -  OCENA NA PODSTAWIE OBSERWACJI KLINICZNYCH - Mgr Elisabeth Soechting - 
202-  Testy SIPT (diagnoza)  - Mgr Elisabeth Soechting 

Moduł III- Interwencja w Integracji Sensorycznej ( terapia)
301 - Testy SIPT- interpretacja -  Dr Zoe Mailloux 





Mgr Elisabeth Soechting, Certyfikowany i Licencjonowany Terapeuta Zajęciowy, Psycholog w trakcie doktoratu. Docent- GSIÖ oraz Instruktor Praksji, Instruktor USC/WPS
 
Szkolenie z SI:
Elisabeth zetknęła się po raz pierwszy z Integracją Sensoryczną w 1990 roku podczas kursu prowadzonego przez niemieckich terapeutów zajęciowych. Pragnąc pogłębić wiedzę z tego zakresu, rozpoczęła szkolenie z IS w Stanach Zjednoczonych w 1995 roku, gdzie uczyła się wraz z Gretchen Dahl-Reeves oraz Susanne Smith Roley. Następnie była prowadzona mentorsko przez Zoe Mailloux oraz Erna Blanche.  Od 2003 regularnie uczestnicy w konferencjach i kontynuuje edukację w USA (np. Konferencja AOTA, Konferencja SPD 2009, Sympozjum Terapii Zajęciowej 2006 i 2013, "Zaawansowany Certyfikat w Badaniach nad Autyzmem i Interwencją" z Roseann Schaaf na Uniwersytecie Jefferson , Filadelfia). W 2004 została międzynarodowym Instruktorem USC/WPS i następnie uczyła na całym świecie, np. w  Lubljanie, Los Angeles, Nowym Jorku, New Delhi oraz Hong Kongu. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Wiedniu,  SCAN-Unit na Wydziale Psychologii. Jej praca dotyczy :“Roli Proprioceptywnego Przetwarzania dla Praksji oraz Udziału Autystycznych Dziecji".
 
Zasługi
•             Pediatra Terapii Zajęciowej od 1987
•             wydawca i główny autor książki na temat Integracji Sensorycznej (2006), pomysłodawca i autor książki obrazkowej ze stronami dla rodziców "Manche Kinder sind irgendwie anders..."
•             liczne artykuły w niemieckich wydawnictwach dotyczących IS, np. artykuł z 1998  dotyczącego pilota standaryzacji testów SIPT, a w 2014 systematyczna ocena efektywności Terapii Zajęciowej i Integracji Sensorycznej od 2007 do 2013 w ErgoScience
•             tłumaczenie głównych podręczników do IS autorstwa Ayres (IS i dziecko),  Bundy, Lane & Murray i Smith Roley, Blanche & Schaaf; oprawa audio do “Obserwacje w Integracji Sensorycznej" (2003) oraz “Gdzie dzieci żyją, bawią się, uczą” (2009)

•             członek założyciel i obecny prezes Austriackiej organizacji GSIÖ, wiodącej w rozwoju programu certyfikującego SI THERAPY original


 
302-  TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WG AYRES
 Czas trwania: 5 dni (40 jednostek szkoleniowych, 5 ECTS)
Wymagania wstępne: ukończenie kursu II.1.
Liczba uczestników: maksymalnie 32 osoby.
Prowadzący: instruktor (C4) USC/WPS, instruktor GSIÖ, asystenci do sesji praktycznych
 
Cele kursu:
Niniejszy kurs dostarcza wytycznych i jest źródłem praktycznego doświadczenia w stosowaniu specyficznych dla problemu technik SI w interwencjach skoncentrowanych na kliencie w ramach zabawowych sesji interwencyjnych w duchu zgodnym z ASI?.
Po tym kursie uczestnicy powinni:  
•             identyfikować doświadczenia sensoryczne i reakcje adaptacyjne, aby pracować nad nimi w czasie terapii.
•             zapewniać bezpieczeństwo dziecka w trakcie trwania sesji terapeutycznych.
•             tworzyć znaczące pod względem terapeutycznym i wykorzystujące elementy zabawy interakcje z dzieckiem, aby zapewniać poczucie sukcesu.
•             odpowiednio i świadomie dobierać przybory terapeutyczne oraz celowo wybierać aktywności organizowane w trakcie sesji terapeutycznej.
•             używać terapeutycznego Ja (therapeutic self): adaptować się do potrzeb sensorycznych i personalnych dziecka.

Metody instruktażu i nauki:
demonstracja interwencji wykonywanej przez instruktora przynajmniej z udziałem jednego klienta-pacjenta, praktyka (doświadczenie), sesje praktyczne pod bezpośrednią superwizją instruktorów i asystentów, wykłady, analiza nagrań wideo demonstracji i sesji praktycznych, studia przypadków, praca w małych grupach, dyskusja
 
Treści kursu:
1.            Analizy aktywności z uwzględnieniem zawartości bodźców sensorycznych oraz reakcji adaptacyjnych pod względem regulacji poziomu pobudzenia, uwagi, organizacji zachowania, kontroli posturalnej, ideacji, planowania czynności ruchowych, interakcji społecznych z uwzględnieniem problemów funkcjonalnych klienta-pacjenta
2.            Planowanie interwencji oparte na uzyskanych informacjach i danych z uwzględnieniem kluczowych koncepcji interwencji SI: odpowiedzi adaptacyjnych, wewnętrznego napędu (motywacji), samoorganizacji, kształtowania otoczenia
3.            Zasady terapii SI zgodne z miarami odpowiedniości (Fidelity Measure, Parham 2007)
4.            Identyfikacja, cele i bezpośrednia terapia z wykorzystaniem różnych typów przetwarzania sensorycznego i dysfunkcji w różnych okresach rozwoju
5.            Efektywność interwencji SI
 
Metody ewaluacji:
1.            Uczestnictwo (zaświadczenie o uczestnictwie w kursie)
2.            Refleksje i dyskusje systematycznych obserwacji podczas hospitacji (16 jednostek szkoleniowych, minimum 12 sesji terapeutycznych przynajmniej  8 różnych klientów-pacjentów, użycie 8 spersonalizowanych zapisów obserwacyjnych).