OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Terapia ręki I i II stopnia - Kurs certyfikacyjny nadający uprawnienia do diagnozy i terapii -


Serdecznie zapraszamy fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rehabilitantów na 22 godzinny kurs - Wspomaganie rozwoju dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej motoryki.

Data rozpoczęcia szkolenia 2016-09-01
Data zakończenia szkolenia 2016-09-02
Ilość dni 2
Godziny rozpoczęcia 9:00
Miasto Lublin
Adres ul. Frazerów 3, Inkubator Technologiczny
Cena 650 zł + VAT - Cena bez VAT dla opłacających szkolenie ze środków publicznych
Opis


dr Radosław Rutkowski - fizjoterapeuta pracownik naukowy AWF w Poznaniu, Terapeuta metody metody PNF i SI, międzynarodowy instruktor masażu Shantala, nauczyciel masażu klasycznego, międzynarodowy instruktor Nordic Walking, uczestnik kursów i szkoleń poświęconych: deficytom  neurologicznym wieku rozwojowego, terapii i profilaktyce wad postawy, terapii i profilaktyce skolioz, usprawnianiu dorosłych ze spastyką.


Profil uczestnika:
Serdecznie zapraszamy fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rehabilitantów, rodziców, studentów, terapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz osoby pracujące z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na 22 godzinny kurs doskonalący „Terapia ręki I i II stopnia”  - Wspomaganie rozwoju dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej motoryki.
 
Program szkolenia:

1.            Anatomia ręki (mięśnie, przyczep początkowy i końcowy)
2.            Omówienie pojęcia małej motoryki i zaburzeń z nią związanych
3.            Testy funkcjonalne – diagnoza.
4.            Wykorzystanie testów MACS i Gros Motor
5.            Odruch dłoniowo – chwytny – diagnoza i ćwiczenia.
6.            Rozwój chwytu i manipulacji - normy i zaburzenia rozwojowe
7.            Podstawowe struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej i integracji sensorycznej w odniesieniu do małej motoryki
8.            Zapoznanie z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej i wpływem na rozwój manualny i grafomotoryczny
9.            Analiza indywidualnego stylu pracy z dzieckiem
10.          Zasady wprowadzanie umiejętności samoobsługowych
11.          Omówienie zasad konstruowania programu terapii
12.          Analiza wybranych pomocy i programów edukacyjnych pod katem oceny ich efektywności w usprawnianiu małej motoryki
13.          Prezentacja wybranych metod i technik wykorzystywanych w terapii ręki (elementy metody ndt, SI, terapii manualnej, masażu Shantali, masażu klasycznego).
14.          Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym
15.          Metody oceny poziomu funkcjonowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
16.          Funkcjonowanie poznawcze dzieci z mpd oraz propozycje ćwiczeń i zabaw
17.          Analiza i ocena programów terapeutycznych autorstwa uczestników

 
Kurs zawiera pracę indywidualną i  grupową uczestników kursu.
 
Kursant jest przygotowany do diagnozy i prowadzenia zajęć z Terapii ręki.


Cena szkolenia obejmuje:
–22 godzin zajęć dydaktycznych,
–materiały szkoleniowe,
–materiały do pracy (notes, długopis itp.),
–kawę, herbatę, ciastka w czasie przerw,
–zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
 
 
Rezygnacja i zwrot kosztów:
W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalnia organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie.