OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Diagnoza dysleksji rozwojowej z prof. Martą Bogdanowicz -


Data rozpoczęcia szkolenia 2018-02-26
Data zakończenia szkolenia 2018-02-27
Ilość dni 2
Godziny rozpoczęcia 9.00-16.00
Miasto Warszawa
Adres Warszawa, Centrum Konferencyjne ul. Bobrowiecka 9, Budynek G
Cena 500 zł
Opis




Prowadząca: 


Marta Bogdanowicz prof.zw.dr hab. psycholog kliniczny dziecięcy, wieloletnia dyrektorka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, obecnie zatrudniona w SWPS Uniwersytecie Humanistycznospolecznym, na Wydziale Zamiejscowym w Sopocie.
Jest założycielką i Honorową Przewodniczącą Polskiego Towarzystwa Dysleksji, była wieloletnią wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, jest członkiem  honorowym Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, należy do międzynarodowych towarzystw naukowych i profesjonalnych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Jest autorką ok.400 publikacji oraz Metody Dobrego Startu?. Opracowała we współautorstwie kilkanaście narzędzi diagnostycznych do diagnozy dysleksji i ryzyka dysleksji oraz Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców. Jest międzynarodowym liderem Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, jednym z pionierów pracy tą metodą w Polsce. Odznaczona licznymi wyróżnieniami, w tym Orderem Uśmiechu - przyznawanym przez dzieci i międzynarodową Kapitułę.


Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest dokonanie przeglądu stosowanych metod diagnostycznych, problemów związanych z diagnozowaniem, pisaniem opinii oraz aktualnych praw uczniów z dysleksją. Szkolenie zostanie poprowadzone w formie wykładów autorskich połączonych z prezentacją multimedialną (slidów, filmów) i   materiałów z praktyki klinicznej


Do udziału w kursie zapraszamy:
- psychologów
- pedagogów, terapeutów pedagogicznych, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, klas integracyjnych i terapeutycznych,        nauczycieli ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, pedagogów specjalnych                
- logopedów
 

Program szkolenia Diagnoza dysleksji rozwojowej:
 
I. Wprowadzenie do problematyki dysleksji rozwojowej i jej diagnozowania 
1.            Diagnoza dysleksji w Polsce
2.            Teoretyczne podstawy diagnozy – model patomechanizmu dysleksji wg M.Bogdanowicz
3.            Specyfika diagnozy w psychologii klinicznej dziecka
4.            Metody kliniczne i eksperymentalne
 
II. Metody w diagnozie dysleksji rozwojowej
1.            Metody kliniczne:
•             Wywiad
•             Obserwacja, Skale obserwacji ( film  BBC)
•             Analiza dokumentów
•             Analiza wytworów
 2.  Metody eksperymentalne w diagnozie dysleksji rozwojowej:
•             Testy
•             Próby eksperymentalne
•             Kwestionariusze ( film  BBC)
3.Model diagnozowania dysleksji wg M.Bogdanowicz
 
III.  Prezentacja metod badania psychologicznego do diagnozy ryzyka dysleksji  i  dysleksji rozwojowej  - przegląd aktualnie stosowanych metod diagnozy z Pracowni Testów Psychologicznych  i Pedagogicznych w Gdańsku oraz  Pracowni Testów Psychologicznych w Warszawie ,
•             funkcji intelektualnych
•             funkcji poznawczych ( wzrokowo-przestrzennych, sluchowo-językowych)
•             funkcji ruchowych i lateralizacji czynności ruchowych dla przedszkola i szkoły
•             orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
•             integracji percepcyjno – motorycznej.
 
IV.  Interpretacja wyników
•             diagnoza ryzyka dysleksji
•             diagnoza różnicowa  i   warunki postawienia diagnozy dysleksji
•             nowa wersja klasyfikacji medycznych: DSM-5 ( 2013) i ICD-11 (projekt)
 
Opracowywanie protokołu z badań i opinii psychologicznych
1.            Protokół z badań
2.            Struktura opinii
3.            Formy opinii ze względu na adresata
 
V. System pomocy osobom z dysleksją rozwojową i prawa uczniów z dysleksją