Dyspraksja - diagnoza i terapia -NEW -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2021-10-02 |
Data zakończenia szkolenia | 2021-10-03 |
Ilość dni | 2 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-16.30 |
Miasto | |
Adres | Online |
Cena | 550 zł |
Opis |
Szkolenie prowadzą:
dr Radosław Rutkowski- AWF Poznań, doktor nauk o kulturze fizycznej, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju neuromotorycznego (wczesna interwencja), rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, chorobami nerwowo-mieśniowymi oraz deficytami rozwoju pochodzenia neurologicznego. Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.
Autor wielu polskich i zagranicznych publikacji naukowych w dziedzinie fizjoterapii.
Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
Ocena ruchów globalnych wg Prechtla
TIMP Test of Infant Motor Performance
NDT Bobath (Neurodevelopmental Treatment NDT)
NDTBobath Baby Advanced
PNF Prorioceptive Neuromuscular Facilitation
Sensory Integration integracja sensoryczna
Masaż Shantala międzynarodowy instruktor
Prowadzi autorskie szkolenia:
Terapia ręki I i II stopień
Fizjoterapia w chorobach nerwowo mięśniowych
przegląd tkanek miękkich w pracy z dziećmi
mgr Michał Adamski - absolwent AWF Poznań, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, prowadzeniu wczesnej interwencji niemowląt oraz wspomaganiu rozwoju dzieci z deficytami funkcji poznawczych.Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.
Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
NDT Bobath Basic
- wspomaganie rozwjou dzieci z deficytem neurologicznym
masaż tkanek głębokich
- fizjoterapia w koncepcji ICF .
Dyspraksja nazywana także rozwojowymi zaburzeniami koordynacji (DCD), może mieć podłoże neurologiczne i dotykać około 5-6% dzieci w wieku szkolnym. Należy pamiętać, że aby mówić o dyspraksji trzeba wykluczyć inne deficyty neurologiczne, dlatego bardzo ważne jest stosowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych.
Rozwojowe zaburzenia koordynacji (dyspraksja) bardzo często współistnieją z innymi schorzeniami jak (ADHD, Całościowe zaburzenia rozwojowe) zaburzenia tę dotyczą trudności organizacji i planowania ruchu. Dziecko ma problem z ułożeniem czynności w logiczny ciąg zdarzeń, które są potrzebne do wykonywania danej czynności motorycznej.
Proponowany kurs powstał na potrzeby terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi z zaburzeniami małej i dużej motoryki , problemami z czytaniem, liczeniem, grafomotoryką, ruchami precyzyjnymi itp.
Grupa docelowa:
nauczyciele, specjaliści od wychowania fizycznego, psycholodzy, pracownicy socjalni, ortopedzi, logopedzi, terapeuci zajęciowi, fizjoterapeuci, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni,
Program kursu został opracowany na podstawie publikacji naukowych, własnych badań i obserwacji oraz doświadczeń zdobytych podczas pracy z dziećmi.
Jeżeli w swojej pracy spotykasz dzieci, które jest niezdarne, wpadają na meble, przewracają się "na prostej linii", maja trudności z pisaniem i rysowaniem, ubieraniem, mają problemy z wchodzeniem i z schodzeniem ze schodów warto sprawdzić czy nie mają dyspraksji. W tym celu zapraszamy na 22 godzinny kurs .
Program szkolenia:
1. Co to jest dyspraksja oraz wyjaśnienie terminów (dyspraksja, dyspraksja rozwojowa, rozwojowe zaburzenie koordynacji ruchowej).
- u kogo występuje?
- objawy dyspraksji,
- rozumienie dyspraksji na świecie.
2. Problem główny dziecka - istotne przyczyny zaburzeń ruchu oraz programowanie postępowania terapeutycznego - nauka podnoszenia jakości wykonywania funkcji życia codziennego dziecka.
3.Wpływ dyspraksji na życie codzienne.
4. Analiza deficytów ruchowych dziecka oraz sposoby ich niwelowania.
5. W jaki sposób prowadzić diagnozę w kierunku dyspraksji (jak korzystać i gdzie szukać narzędzi diagnostycznych) - metody ustandaryzowane i nieustandaryzowane.
6. Funkcjonalny trening prioproceptywny dziecka, analiza powstawania ruchu, analiza elementów składowych czynności życia codziennego dziecka, ćwiczenia równowagi, precyzji ruchu, ćwiczenia koordynacji ręka - oko, ćwiczenia planowania zadań motorycznych.
7. Jak planować i prowadzić terapię dziecka w zależności od jego potrzeb.
8. Zasady prowadzenia zajęć ruchowych z dzieckiem o obniżonym napięciu mięśniowym oraz hypermobilnośćią ogólnostawową (general joint hypermobility kids).
9. Wykorzystanie elementów metod NDT Bobath, SI oraz innych wiodących sposobów usprawniania, w procesie wspomagania rozwoju dzieci z dyspraksją.
- ukierunkowana na przyczynę, celowa, oparta na dowodach terapia zaburzeń koordynacyjnych o podstawie sensorycznej w Terapii Zajęciowej i Fizjoterapii.
10. Praca w grupach, planowanie terapii.
11. Nagradzanie, nauka oraz motywacja do podnoszenia jakości umiejętności motorycznych u dzieci z dyspraksją.
Cele szkolenia:
Po odbyciu warsztatów, uczestnicy będą :
- Rozumieli różnice oraz cechy wspólne terminów związanych z dyspaksją
- Wiedzieli czym jest dyspraksja z perspektywy SI
- Znali dowody naukowe na sensoryczne podstawy praksji
- Umieli wyjaśnić wpływ dyspraksji na codzienne funkcjonowanie dziecka
- Potrafili zauważyć zaburzenia praksji u dzieci
- Wiedzieli w jaki sposób ocenić praksję
- Umieli stworzyć plan terapii oraz zastosować interwencję łączącą terapię SI oraz teorię uczenia motorycznego