OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Dyspraksja - diagnoza i terapia -NEW -


Data rozpoczęcia szkolenia 2021-10-02
Data zakończenia szkolenia 2021-10-03
Ilość dni 2
Godziny rozpoczęcia 9.00-16.30
Miasto
Adres Online
Cena 550 zł
Opis


Szkolenie prowadzą:


dr Radosław Rutkowski- AWF Poznań, doktor nauk o kulturze fizycznej, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju neuromotorycznego (wczesna interwencja), rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, chorobami nerwowo-mieśniowymi oraz deficytami rozwoju pochodzenia neurologicznego. Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.
 
Autor wielu polskich i zagranicznych publikacji naukowych w dziedzinie fizjoterapii.
 
Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
 
 Ocena ruchów globalnych wg Prechtla
  TIMP ­Test of Infant Motor Performance
  NDT ­Bobath (Neurodevelopmental Treatment NDT)
   NDTBobath Baby Advanced
  PNF ­Prorioceptive Neuromuscular Facilitation
  Sensory Integration­ integracja sensoryczna
  Masaż Shantala międzynarodowy instruktor
 
Prowadzi autorskie szkolenia:
 
Terapia ręki I i II stopień
 Fizjoterapia w chorobach nerwowo mięśniowych
 przegląd tkanek miękkich w pracy z dziećmi
  
 


mgr Michał Adamski - absolwent AWF Poznań, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, prowadzeniu wczesnej interwencji niemowląt oraz wspomaganiu rozwoju dzieci z deficytami funkcji poznawczych.Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.
 
Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
 
NDT Bobath Basic
 - wspomaganie rozwjou dzieci z deficytem neurologicznym
 masaż tkanek głębokich
 - fizjoterapia w koncepcji ICF .



Dyspraksja nazywana także rozwojowymi zaburzeniami koordynacji (DCD), może mieć podłoże neurologiczne i dotykać około 5-6% dzieci w wieku szkolnym. Należy pamiętać, że aby mówić o dyspraksji trzeba wykluczyć inne deficyty neurologiczne, dlatego bardzo ważne jest stosowanie odpowiednich narzędzi diagnostycznych.
 
Rozwojowe zaburzenia koordynacji (dyspraksja) bardzo często współistnieją z innymi schorzeniami jak (ADHD,  Całościowe zaburzenia rozwojowe) zaburzenia tę dotyczą trudności organizacji i planowania ruchu. Dziecko ma problem z ułożeniem czynności w logiczny ciąg zdarzeń, które są potrzebne do wykonywania danej czynności motorycznej.
  

 Proponowany kurs powstał na potrzeby terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi z zaburzeniami małej i dużej motoryki , problemami z czytaniem, liczeniem, grafomotoryką, ruchami precyzyjnymi itp.
 
Grupa docelowa:
nauczyciele, specjaliści od wychowania fizycznego, psycholodzy, pracownicy socjalni, ortopedzi, logopedzi, terapeuci zajęciowi, fizjoterapeuci, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni, 


Program kursu został opracowany na podstawie publikacji naukowych, własnych badań i obserwacji oraz doświadczeń zdobytych podczas pracy z dziećmi.
 
Jeżeli w swojej pracy spotykasz dzieci, które jest niezdarne,  wpadają na meble, przewracają się "na prostej linii",  maja trudności z pisaniem i rysowaniem, ubieraniem, mają problemy z wchodzeniem i z schodzeniem ze schodów warto sprawdzić czy nie mają dyspraksji. W tym celu zapraszamy na 22 godzinny kurs .


Program szkolenia:

 1. Co to jest dyspraksja oraz wyjaśnienie terminów (dyspraksja, dyspraksja rozwojowa, rozwojowe zaburzenie koordynacji ruchowej).
   - u kogo występuje?
   - objawy dyspraksji,
   - rozumienie dyspraksji na świecie.

2. Problem główny dziecka - istotne przyczyny zaburzeń ruchu oraz programowanie postępowania terapeutycznego - nauka podnoszenia jakości wykonywania funkcji życia codziennego dziecka.

3.Wpływ dyspraksji na życie codzienne.

4. Analiza deficytów ruchowych dziecka oraz sposoby ich niwelowania.

5. W jaki sposób prowadzić diagnozę w kierunku dyspraksji (jak korzystać i gdzie szukać narzędzi diagnostycznych) - metody ustandaryzowane i nieustandaryzowane.

6. Funkcjonalny trening prioproceptywny dziecka, analiza powstawania ruchu, analiza elementów składowych czynności życia codziennego dziecka, ćwiczenia równowagi, precyzji ruchu, ćwiczenia koordynacji ręka - oko, ćwiczenia planowania zadań motorycznych.

7. Jak planować i prowadzić terapię dziecka w zależności od jego potrzeb.

8. Zasady prowadzenia zajęć ruchowych z dzieckiem o obniżonym napięciu mięśniowym oraz hypermobilnośćią ogólnostawową (general joint hypermobility kids).
 
9. Wykorzystanie elementów metod NDT Bobath, SI oraz innych wiodących sposobów usprawniania, w procesie wspomagania rozwoju dzieci z dyspraksją.
 - ukierunkowana na przyczynę, celowa, oparta na dowodach terapia zaburzeń koordynacyjnych o podstawie sensorycznej w Terapii Zajęciowej i Fizjoterapii.

10. Praca w grupach, planowanie terapii.

11. Nagradzanie, nauka oraz motywacja do podnoszenia jakości umiejętności motorycznych u dzieci z dyspraksją.



Cele szkolenia:
Po odbyciu warsztatów, uczestnicy będą :
-            Rozumieli różnice oraz cechy wspólne terminów związanych z dyspaksją
-             Wiedzieli czym jest dyspraksja z perspektywy SI
-             Znali dowody naukowe  na sensoryczne podstawy praksji
-             Umieli wyjaśnić wpływ dyspraksji na codzienne funkcjonowanie dziecka
-             Potrafili zauważyć zaburzenia praksji u dzieci
-             Wiedzieli w jaki sposób ocenić praksję
-             Umieli stworzyć plan terapii  oraz zastosować interwencję łączącą terapię SI oraz teorię uczenia motorycznego