Arkusz organizacyjny dla przedszkoli i szkół podstawowych -zmiany w 2022r./2023r. -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2022-03-21 |
Data zakończenia szkolenia | 2022-03-21 |
Ilość dni | 1 |
Godziny rozpoczęcia | 10.00-13.15 |
Miasto | ONLINE |
Adres | Online |
Cena | 250 zł |
Opis |
Opis szkolenia:
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
Link do webinaru otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.
Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.
Korzystanie z platformy ZOOM nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań i rozmowy z wykładowcą.
Prowadząca:
Liliana Zientecka - trenerka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej). Autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą.
Szanowni Państwo,
Przygotowanie organizacji kolejnego roku szkolnego jest najważniejszym zadaniem
z zakresu zarządzania oświatą dla dyrektorów szkół i pracowników samorządowych.
Optymalne zaplanowanie realizacji zadań szkolnych w największym stopniu dyscyplinuje wydatki ponoszone przez samorząd na prowadzenie szkół. Wiele kosztownych rozwiązań organizacyjnych wynika z kierowania się nieuzasadnionymi prawem schematami postępowania i warto je zmienić.
Zapraszam na szkolenie, na którym omówię aktualne przepisy prawa obowiązujące
w organizacji szkoły podstawowej i pokażę jak je stosować, by ich organizacja pracy była optymalna.
z zakresu zarządzania oświatą dla dyrektorów szkół i pracowników samorządowych.
Optymalne zaplanowanie realizacji zadań szkolnych w największym stopniu dyscyplinuje wydatki ponoszone przez samorząd na prowadzenie szkół. Wiele kosztownych rozwiązań organizacyjnych wynika z kierowania się nieuzasadnionymi prawem schematami postępowania i warto je zmienić.
Zapraszam na szkolenie, na którym omówię aktualne przepisy prawa obowiązujące
w organizacji szkoły podstawowej i pokażę jak je stosować, by ich organizacja pracy była optymalna.
Adresaci szkolenia:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół oraz pracownicy samorządowi odpowiedzialni
za zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych, wszyscy zainteresowani.
Cele szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do sprawnego zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych
z uwzględnieniem rozproszonych zmian w przepisach prawa oświatowego, w tym:
1) optymalnej realizacji ramowych planów nauczania dla szkół podstawowych;
2) optymalnego planowania pracy nauczycieli.
Plan zajęć – 2 sesje po 1,5 godz.
Program szkolenia:
1. Co nam mówi model finansowania przedszkoli, szkół podstawowych?
2. Cechy organizacji szkoły mające wpływ na poziom wydatków ponoszonych na jej prowadzenie:
a) liczba uczniów w oddziale;
b) organizacja wybranych zajęć edukacyjnych w podziale na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe i międzyklasowe – przykłady optymalizacji z życia wzięte.
3. Nauka w klasach łączonych - czym różni się praca w klasach łączonych od pracy w grupie międzyklasowej?
4. Organizacja klas sportowych i dwujęzycznych – poznaj szczegółowe zasady finansowania tej formy kształcenia zanim się zdecydujesz.
5. Katalog podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej – używaj tych nazw.
6. Ramowy plan nauczania szkoły- zajęcia obowiązkowe dla ucznia i zajęcia obowiązkowe dla szkoły a nieobowiązkowe dla ucznia.
7. Praktyczny model ustalenia liczby godzin do dyspozycji dyrektora dla szkoły - zasady ich wykorzystania.
8. Organizacja religii, etyki, przygotowania do życia w rodzinie i doradztwa zawodowego – optymalne rozwiązania.
9. Zakres obowiązkowej organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym.
a) Optymalizacja pracy na stanowiskach specjalistów?
b) Optymalny i efektywny model przydziału zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
10. Trzy modele organizacji kształcenia specjalnego – jaką formę przyjąć?
11. Dlaczego w definicji arkusza organizacyjnego nie ma zajęć indywidualnego nauczania, zajęć zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, zajęć realizowanych indywidualnie lub w grupie do 5 osób z uczniami objętymi kształceniem specjalnym?
12. Zasady organizacji zajęć na warunkach określonych w odrębnych przepisach:
a) nauka języka polskiego dla cudzoziemców i osób powracających z zagranicy,
b) zajęcia umożliwiające podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej - zakres obowiązkowego stosowania i pozyskiwania środków na ten cel.
13. Organizacja biblioteki szkolnej i świetlicy szkolnej - optymalne rozwiązania.
14. Optymalne planowanie pracy nauczycieli w arkuszu organizacyjnym – najczęściej popełniane błędy.
15. Zasada działania w ramach ustawowo przyznanych kompetencji:
a) W jakich sytuacjach organ prowadzący może nakazać dyrektorowi zmianę w arkuszu organizacyjnym?
b) W jakich sytuacjach Kurator Oświaty może nakazać organowi prowadzącemu zmianę w arkuszu organizacyjnym?
Metoda i forma prowadzenia zajęć:
Metoda asymilacji wiedzy i jej zastosowania w praktyce.