OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Trudne zachowania dzieci i młodzieży - online -


Data rozpoczęcia szkolenia 2021-10-02
Data zakończenia szkolenia 2021-10-02
Ilość dni 1
Godziny rozpoczęcia 9.00-16.00
Miasto
Adres ON-LINE
Cena 350 zł
Opis

Opis szkolenia:

PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
 
Link do webinaru otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.

Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.

Korzystanie z platformy ZOOM  nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.

Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.

Mają Państwo możliwość zadawania pytań i rozmowy z wykładowcą.



Dla kogo?

Szkolenie skierowanie jest do:

a) nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych,
b) psychologów, pedagogów, logopedów, psychoterapeutów
c) pracowników szkół i przedszkoli
d) terapeutów, terapeutów zajęciowych
e) osób pracujących z dziećmi i dorosłymi ze spektrum autyzmu w tym z zespołem Aspergera i   ADHD
f) studentów – przygotowujących się do pracy z dziećmi z trudnościami społecznymi


 
Korzyści z uczestniczenia w szkoleniu:

a) Uczestnicy dowiedzą się, jak zaplanować interwencję – schemat postępowania z zachowaniami trudnymi
b) Uczestnicy poznają działania proaktywne, czyli co można zrobić by nie dopuścić do zachowań trudnych
c) Uczestnicy będą wiedzieć jak można działać po wystąpieniu zachowania
d) Uczestnicy będą mogli też przyjrzeć się własnym doświadczeniom z zachowaniami trudnymi i przygotować sobie plan działania na wypadek wystąpienia tego typu zachowań w przyszłości


Cel szkolenia:

Poznanie metod pracy z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży z trudnościami społecznymi w tym z osobami z diagnozą ze spektrum autyzmu w tym z ZA a także dla osób pracujących z dziećmi z ADHD i innymi problemami społecznymi. Szkolenie ma na celu zrozumienie przyczyn i funkcji trudnych zachowań, jak również ma na celu poznanie metod nie dopuszczania do trudnych zachowań i poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach wystąpienia zachowań trudnych.



Program szkolenia:

Blok 1

Rozumienie funkcji trudnych zachowań:

1.            Przyczyny trudnych zachowań
2.            Zasady utrwalania zachowań - wpływ otoczenia na wzmacnianie trudnych zachowań
3.            Funkcje trudnych zachowań
4.            Zachowania trudne jako sposoby obniżenia lęku. Mechanizmy obronne najczęściej stosowane przez osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju


Blok 2

Przebieg trudnych zachowań – procedury działania w i sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami.

1.            Współpraca z rodzicami - rola rodziny i otoczenia w pracy nad trudnym zachowaniem –
2.            Techniki behawioralne w pracy z trudnymi zachowaniami
a.            Wzmacnianie zachowań pozytywnych
b.            Wygaszanie i inne techniki przerywania zachowań
c.            Włączanie grupy w wygaszanie zachowań prowokacyjnych
d.            Rodzaje nagród
e.            System punktowy i kontrakty
f.             Pozytywne formułowanie zasad
g.            Aspekty etyczne


Blok 3

Profilaktyka trudnych zachowań

1.            Jak nie dopuszczać do występowania trudnych zachowań
2.            Rola strukturyzacji i wizualizacji w obniżaniu poziomu lęku
3.            Konsekwencje trudnych zachowań.
4.            Jak skutecznie przeciwdziałać trudnym zachowaniom dziecka


Blok 4

Jak pracować z emocjami dziecka

1.            Rozumienie emocji dziecka
2.            Jak pomagać dziecku radzić sobie ze swoimi emocjami