Podatki w pigułce - zmiany od 1 lipca 2016r. -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2016-05-18 |
Data zakończenia szkolenia | 2016-05-19 |
Ilość dni | 2 |
Godziny rozpoczęcia | 10.00-16.00 |
Miasto | Wrocław |
Adres | Wrocław, ul. Piłsudskiego 74, Budynek NOT |
Cena | Koszt udziału w szkoleniu dwudniowym - jednej osoby wynosi 790 zł + 23% VAT. Koszt szkolenie dwóch osób i więcej z tej samej firmy - po 720 zł + VAT każda z osób. Koszt szkolenia w jednym wybranym dniu każdej z osób : 420 zł |
Opis |
Podatki w pigułce
- zmiany od 1 lipca 2016r.
- zmiany od 1 lipca 2016r.
Całe szkolenie prowadzone będzie metodami aktywnymi:
-praca w grupach, omawiania kazusów prawnych, ćwiczenia praktyczne na przykładach
-praca w grupach, omawiania kazusów prawnych, ćwiczenia praktyczne na przykładach
Szkolenie prowadzi:
Prowadzący: dr Tomasz Lis - Praktyk, doradca podatkowy w jednej z największych kancelarii podatkowych z kapitałem polskim, ceniony wykładowca na organizowanych w całym kraju konferencjach i szkoleniach z prawa podatkowego, Wybitny ekspert z zakresu prawa podatkowego oraz problematyki postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych. Specjalizuje się w szczególności w podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym. Doświadczony, uznany i ceniony konsultant wielu firm, doradza klientom w skomplikowanych transakcjach gospodarczych, przeprowadza audyty podatkowe. Wykładowca na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Autor publikacji krajowych i zagranicznych z zakresu rachunkowości, audytu, ubezpieczenia społecznego. Posiada świadectwo z Departamentu Ministerstwa Finansów na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Prelegent na wyższych uczelniach o profilu Zarządzania i Ekonomii, doświadczony wykładowca w zakresie działalności organizacji z zakresu rachunkowości, podatków, środków strukturalnych UE.
Dzień pierwszy
1. Kierunki zmian w ustawie Vat po 2016 r. w tym wprowadzenie do zmian 2016 r., co było ich powodem i z jakich podstaw prawnych wynikają. Zmiany dotyczyły:
a) zmiany w zakresie odliczania VAT od zakupów wykorzystywanych do celów zmiązanych z działalnością gospodarczą i nie związanych
b) pokazanie obszarów działalności, w przypadku których nowelizacja zmieni zasady dotyczące rozliczania VAT,
c) pojęcie zakupów częściowo związanych i częściowo niezwiązanych z działalnością gospodarczą,
d) metody obliczania zakresu prawa do odliczenia (prewspółczynnika),
e) odliczanie częściowe VAT a opodatkowanie nieodpłatnego wykorzystania nabytych towarów i usług do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą,
f) korekta odliczenia częściowego podatku po zakończeniu roku podatkowego,
g) sprzedaż środka trwałego przed zakończeniem korekty,
h) nowe przepisy o korektach a dotychczasowe regulacje dotyczące odliczania częściowego VAT w przypadku sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej
i) prewspółczynnik - kiedy i jak należy go stosować - praktyczne problemy,
j)zmiana właściwości urzędów skarbowych od 1 stycznia i 1 lipca 2016 r.,
k)nowe zasady korekty deklaracji i naliczania odsetek za zwłokę,
l)klauzula nadużycia prawa a rozliczanie VAT,
ł)zmiany w VAT projektowane w trakcie 2016 r.
2. Uporządkowanie interpretacji dotyczących zmian w roku 2015:
a) rozszerzenie listy towarów objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia (m.in. laptopy, tablety, telefony komórkowe, smartfony, konsole do gier),
b) wprowadzenie limitów kwotowych w stosowaniu mechanizmu odwrotnego obciążenia,
c) wprowadzenie informacji podsumowujących dla transakcji objętych mechanizmem odwrotnego obciążenia,
d) zmiany dotyczące ulgi na złe długi oraz zasad dokonywania korekt w przypadku, gdy dłużnik jest w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji,
e) zmiany w zakresie odpowiedzialności solidarnej na gruncie VAT,
f) odliczanie VAT od wydatków związanych z użytkowaniem pojazdów,
g) zmiany dotyczące stosowania kas fiskalnych.
3. Transakcje powiązane a Vat – nowe kontrole 2016 r.
4. Jednolity plik kontrolny obowiązki w zakresie Vat od 1 lipca 2016 r., w tym:
• obowiązki podatników,
• struktura jednolitego pliku kontrolnego a ewidencje VAT,
• zmiany w zakresie kontroli po wprowadzeniu jednolitego pliku kontrolnego,
• zmiany w zakresie rozliczania VAT związane z wprowadzeniem jednolitego pliku kontrolnego,
• sankcje za nieprzestrzeganie nowych regulacji.
5. Odliczanie VAT naliczonego – elementy problemowe 2016 r.:
• terminy odliczania VAT naliczonego,
• błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT,
• duplikaty faktur i faktury otrzymane z opóźnieniem - kiedy można odliczyć VAT,
• zakazy odliczenia VAT naliczonego,
• VAT z faktury za czynności kompleksowe,
• zakup paliwa z wykorzystaniem kart paliwowych a prawo do odliczenia VAT,
• faktury za usługi marketingowe a odliczanie VAT naliczonego,
• tzw. rabat pośredni a obowiązek korekty VAT naliczonego.
6. Faktury Vat – zestaw problemów z rozwiązaniem na 2016 r.
7. Kontrola w VAT – procedury kontrolne najczęstsze, najnowsze listy kontrolne, zestaw nadużyć w rozumieniu kontrolera podatkowego. Jak postępować praktycznie podczas kontroli Vat.
8. Obrót nieruchomościami a VAT:
a) stawka podstawowa a stawki obniżone,
b) świadczenia złożone w przypadku transakcji związanych z nieruchomościami,
c) zasady stosowania zwolnień w przypadku dostawy budynku lub budowli po dwóch latach od pierwszego zasiedlenia,
d) korekta podatku naliczonego w związku ze sprzedażą nieruchomości ze zwolnieniem.
9. Zestaw orzecznictwa i interpretacji organów podatkowych w zakresie VAT z rozwiązaniami praktycznymi
10. Dyskusja
Dzień drugi
1. Korekty i zasady prezentacji w podatku dochodowym, w tym:• nowe zasady ujmowania faktur korygujących dotyczących przychodów i kosztów podatkowych od 1 stycznia 2016 r. (m.in. rabaty, zwroty, błędy),
• zasady ujmowania faktur korygujących na przełomie 2015 r. i 2016 r.,
• bonusy, rabaty roczne - zasady ujmowania,
• likwidacja działalności gospodarczej a późniejsze korekty (np.: rabaty i zwroty),
• korekta zeznań i deklaracji składanych w podatku dochodowym - zmiany od 1 stycznia 2016r.,
• nowe zasady liczenia odsetek za zwłokę w przypadku korekty podatku dochodowego i zaliczek na podatek na ten podatek,
• zmiana formy opodatkowania a zasady ujmowania faktur korygujących.
2. Likwidacja korekty kosztów w przypadku niezapłaconych faktur od 1 stycznia 2016 r.
3. Niezapłacone faktury kosztowe na przełomie 2015 r. i 2016 r.,
4. Amortyzacja środków trwałych nabytych przed 1 stycznia 2016 r. a nieopłacone faktury.
5. Problemy podatkowe dotyczące przychodów:
• dostawa towarów i świadczenie usług - praktyczne problemy związane z ustalaniem daty przychodu (np.: faktury wystawione przed wykonaniem usługi, wcześniejsze otrzymanie zapłaty a przychód),
• usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych a data powstania przychodu,
• zasady korygowania przychodów z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa,
• przychody z nieodpłatnych i częściowo odpłatnych świadczeń,
• przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
• bonusy, rabaty, premie pieniężne,
• vouchery, karnety, karty podarunkowe - data powstania przychodu.
6. Problemy podatkowe dotyczące kosztów uzyskania przychodów:
• koszty bezpośrednie i pośrednie (zasady kwalifikacji, moment potrącenia i sposób dokumentowania),
• korekta kosztów uzyskania przychodów z niezapłaconych faktur - wątpliwości i praktyka,
• koszty reprezentacji i reklamy
• koszty delegacji a koszty szkoleń
• koszty spotkań integracyjnych
• koszty wynikające z obowiązków pracodawców
• koszty zaniechanych inwestycji,
• wierzytelności nieściągalne, kary umowne i odszkodowania,
• koszty usług niematerialnych - praktyczne problemy,
• reklama, promocja i reprezentacja,
• samochody w firmie (m.in. używanie samochodów służbowych do celów prywatnych, leasing samochodu a polisa AC),
• wydatki na podwyższenie kapitału, wypłatę dywidendy, itp.
7. Nieodpłatne świadczenia i ich konsekwencje podatkowe:
• nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników (np.: polisy ubezpieczeniowe, pakiety medyczne, imprezy integracyjne, samochody służbowe),
• nieodpłatne pełnienie funkcji członka zarządu,
• nieodpłatne świadczenia wspólników (udziałowców) na rzecz spółki (np.: nieoprocentowane pożyczki, użyczenie samochodu, praca własna wspólnika i jego małżonka),
• zysk zatrzymany w spółce (kiedy jest neutralny podatkowo, a kiedy powoduje obowiązek zapłaty podatku),
• korzystanie przez pracowników z majątku firmy (nieodpłatnie lub za częściową odpłatnością),
• noclegi pracowników nie będących w podróży służbowej,
• noclegi zleceniodawców i dziełobiorców
8. Dyskusja
Koszt szkolenia:
Koszt udziału w szkoleniu dwudniowym - jednej osoby wynosi 790 zł + 23% VAT.
Koszt szkolenie dwóch osób i więcej z tej samej firmy - po 720 zł + VAT każda z osób.
Koszt szkolenia w jednym wybranym dniu każdej osób : 420 zł
Cena szkolenia obejmuje:
– 22 godzin zajęć dydaktycznych po 45 min.
– materiały szkoleniowe,
– materiały do pracy (notes, długopis itp.),
– wyżywieni - obiad
– kawę, herbatę, ciastka w czasie przerw,
– certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Opłata za szkolenie:
Płatności za uczestnictwo można dokonać w formie przelewu po otrzymaniu faktury w ciągu 14 dni od ostatniego dnia szkolenia.
Rezygnacja:
Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, jednak nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 50% wartości szkolenia.