Terapia ręki I i II stopnia - Kurs certyfikacyjny nadający uprawnienia do diagnozy i terapii -
Serdecznie zapraszamy fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rehabilitantów na 22 godzinny kurs - Wspomaganie rozwoju dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej motoryki.
Data rozpoczęcia szkolenia | 2020-08-07 |
Data zakończenia szkolenia | 2020-08-08 |
Ilość dni | 2 |
Godziny rozpoczęcia | 9:00 |
Miasto | Kraków |
Adres | Kraków |
Cena | 650 zł Zaliczka dla osób prywatnych - 200 zł w ciągu 7 dni od zapisu. |
Opis |
dr Radosław Rutkowski- AWF Poznań, doktor nauk o kulturze fizycznej, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju neuromotorycznego (wczesna interwencja), rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, chorobami nerwowo-mieśniowymi oraz deficytami rozwoju pochodzenia neurologicznego. Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.
Autor wielu polskich i zagranicznych publikacji naukowych w dziedzinie fizjoterapii.
Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
• Ocena ruchów globalnych wg Prechtla
• TIMP Test of Infant Motor Performance
• NDT Bobath– (Neurodevelopmental Treatment – NDT)
• Ocena ruchów globalnych wg Prechtla
• TIMP Test of Infant Motor Performance
• NDT Bobath– (Neurodevelopmental Treatment – NDT)
NDTBobath Baby Advanced
PNF Prorioceptive Neuromuscular Facilitation
• Sensory Integration integracja sensoryczna
• Masaż Shantala –międzynarodowy instruktor
• Sensory Integration integracja sensoryczna
• Masaż Shantala –międzynarodowy instruktor
Prowadzi autorskie szkolenia:
Terapia ręki I i II stopień
Fizjoterapia w chorobach nerwowo mięśniowych
mgr Michał Adamski - absolwent AWF Poznań, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, prowadzeniu wczesnej interwencji niemowląt oraz wspomaganiu rozwoju dzieci z deficytami funkcji poznawczych.Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki.Uczestnik wielu szkoleń m.in. :
NDT Bobath Basic
- wspomaganie rozwjou dzieci z deficytem neurologicznym
masaż tkanek głębokich
- fizjoterapia w koncepcji ICF .
- fizjoterapia w koncepcji ICF .
Prowadzi autorskie szkolenia:
Terapia ręki I i II stopień
Fizjoterapia w chorobach nerwowo mięśniowych
przegląd tkanek miękkich w pracy z dziećmi
Profil uczestnika:
Serdecznie zapraszamy fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rehabilitantów, rodziców, studentów, terapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz osoby pracujące z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na 22 godzinny kurs doskonalący „Terapia ręki I i II stopnia” - Wspomaganie rozwoju dziećmi z różnego rodzaju deficytami i zaburzeniami w szczególności z zakresu małej motoryki.
Program szkolenia:
1. Anatomia ręki (mięśnie, przyczep początkowy i końcowy)
2. Omówienie pojęcia małej motoryki i zaburzeń z nią związanych
3. Testy funkcjonalne – diagnoza.
4. Wykorzystanie testów MACS i Gros Motor
5. Odruch dłoniowo – chwytny – diagnoza i ćwiczenia.
6. Rozwój chwytu i manipulacji - normy i zaburzenia rozwojowe
7. Podstawowe struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej i integracji sensorycznej w odniesieniu do małej motoryki
8. Zapoznanie z dysfunkcjami procesów integracji sensorycznej i wpływem na rozwój manualny i grafomotoryczny
9. Analiza indywidualnego stylu pracy z dzieckiem
10. Zasady wprowadzanie umiejętności samoobsługowych
11. Omówienie zasad konstruowania programu terapii
12. Analiza wybranych pomocy i programów edukacyjnych pod katem oceny ich efektywności w usprawnianiu małej motoryki
13. Prezentacja wybranych metod i technik wykorzystywanych w terapii ręki (elementy metody ndt, SI, terapii manualnej, masażu Shantali, masażu klasycznego).
14. Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym
15. Metody oceny poziomu funkcjonowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym
16. Funkcjonowanie poznawcze dzieci z mpd oraz propozycje ćwiczeń i zabaw
17. Analiza i ocena programów terapeutycznych autorstwa uczestników
Kurs zawiera pracę indywidualną i grupową uczestników kursu.
Kursant jest przygotowany do diagnozy i prowadzenia zajęć z Terapii ręki.
Cena szkolenia obejmuje:
–22 godzin zajęć dydaktycznych,
–materiały szkoleniowe,
–materiały do pracy (notes, długopis itp.),
–kawę, herbatę, ciastka w czasie przerw,
–zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Rezygnacja i zwrot kosztów:
W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalnia organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie.