Zachowania Prowokacyjne Uczniów - jak sobie z nimi radzić? -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2021-04-17 |
Data zakończenia szkolenia | 2021-04-17 |
Ilość dni | 1 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-16.00 |
Miasto | |
Adres | ONLINE |
Cena | 350 zł |
Opis |
Opis szkolenia:
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
Link do webinaru otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.
Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.
Korzystanie z platformy ZOOM nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań i rozmowy z wykładowcą.
Celem warsztatu jest:
• rozpoznanie prowokacji w komunikowaniu się z uczniem;
• zapoznanie z schematem analizy funkcjonalnej trudnych zachowań
• omówienie strategii prewencyjnych i strategii opartych na konsekwencjach w odpowiedzi na zachowania agresywne uczniów
• wzmocnienie umiejętności komunikacji z uczniem opartej na porozumieniu; niwelowanie barier komunikacyjnych
Program szkolenia:
1. Prowokacja – kiedy się zaczyna?
a)Przyczyny skrajnej złości
2. Kiedy rodzi się agresja - psychologiczne uwarunkowania agresji u dzieci i nastolatków.
a) Zadanie- jakie są problemy dzieciaków w odniesieniu do grupy rówieśniczej w klasie I, VI i VIII? Punkt wyjścia do tego co jest problemem dzieciaków a co ich problemem? Czy są adekwatni w reakcjach do tego co się dzieje w grupie?
b) Zadanie- Jak dzieciom wolno się złościć? Kodeks złości / Kontrakt.
3. Konflikt w szkole- nauczyciel w ogniu krytyki - przyczyny konfliktów w szkole.
a) Jakich nauczycieli lubili i dlaczego? Jakich nie i dlaczego?
4. Jak reagować na trudne zachowania uczniów?-schemat analizy funkcjonalnej
5. Wiem co robić – kontrola emocji przez nauczyciela.
a)Komunikacja- „słowa- gesty, które ranią”