OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Diagnoza neuropsychologiczna dziecka -


Data rozpoczęcia szkolenia 2023-10-21
Data zakończenia szkolenia 2023-10-22
Ilość dni 4
Godziny rozpoczęcia 9.00-16.00
Miasto Warszawa
Adres tel. 22 781-11-65


Teoria w formie online
Zajęcia praktyczne na sali szkoleniowej w Warszawie
Cena 1300 zł
Opis

Opis szkolenia:

PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
 
Link do kursu otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.

Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.

Korzystanie z platformy ZOOM  nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.

Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.

Mają Państwo możliwość zadawania pytań i rozmowy z wykładowcą.



Termin: 21-22.10.2023r. - część teoretyczna online
             18-19.11.2023r. - część praktyczna na sali szkoleniowej w Warszawie


Szkolenie prowadzi: dr hab. Aneta Rita Borkowska, prof. UMCS, psycholog, specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Pracuje w Katedrze Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Pracę naukowo-badawczą wiąże z aktywnością w zakresie praktyki klinicznej prowadząc diagnozę i terapię dzieci z dysfunkcjami mózgu o różnej etiologii i obrazie klinicznym. Jest autorką prac naukowych z zakresu psychologii klinicznej dziecka i neuropsychologii rozwojowej publikowanych w renomowanych czasopismach światowych i ogólnopolskich oraz monografiach. Jest też współautorką narzędzi diagnostycznych dedykowanych diagnozie neuropsychologicznej dziecka.


Plan szkolenia:

1.         Podstawy neuroanatomii funkcjonalnej (pień mózgu, międzymózgowie, struktury podkorowe, bruzdy i zakręty na powierzchni grzbietowo-bocznej, przyśrodkowej i podstawnej, połączenia), znaczenie funkcjonalne głównych neuroprzekaźników.

2.         Rozwój mózgowia w ontogenezie: – procesy prawidłowego rozwoju, – czynniki modyfikujące i zniekształcające rozwój w okresie prenatalnym, okołoporodowym i postnatalnym.

3.         Podmiot i cel diagnozy neuropsychologicznej dziecka, rodzaje diagnozy i źródła zbierania danych klinicznych – model aktuarialny i eksperymentalno-kliniczny.

4.         Znaczenie i funkcje diagnozy neuropsychologicznej w zależności od etiologii i mechanizmów patologii mózgu.

5.         Wywiad w diagnozie neuropsychologicznej dziecka.

6.         Schemat badania neuropsychologicznego dziecka:
- Metody oceny funkcji ruchowych i percepcyjnych (wzrokowych, słuchowych, somestetycznych) oraz ich interpretacja, objawy agnostyczne u dzieci, neuronalne podłoże symptomów.
- Metody oceny funkcji mnestycznych, objawy trudności i zaburzeń procesu pamięci oraz uczenia się, ich neuronalne podłoże.
-  Metody oceny funkcji uwagowych, zróżnicowanie objawów w zależności od lokalizacji patologii mózgowej.
- Metody oceny funkcji wykonawczych,.
-  Zaburzenia rozwoju systemu językowego i kompetencji komunikacyjnych, metody oceny.

7. Metody eksperymentalno – kliniczne w diagnozie neuropsychologicznej, sposób konstrukcji prób, struktura psychologiczna zadań, przykładowe wykonania.

8. Przykładowe wykonania prób z Neuropsychologicznej Diagnozy Dziecka.

9. Wnioskowanie interpretacyjne (deficyt podstawowy, analiza syndromologiczna) w oparciu o teorię dynamicznych układów funkcjonalnych.

10. Dyskusja –omówienia przykładów diagnostycznych