Diagnoza neuropsychologiczna dziecka -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2023-10-21 |
Data zakończenia szkolenia | 2023-10-22 |
Ilość dni | 4 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-16.00 |
Miasto | Warszawa |
Adres | tel. 22 781-11-65 Teoria w formie online Zajęcia praktyczne na sali szkoleniowej w Warszawie |
Cena | 1300 zł |
Opis |
Opis szkolenia:
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
Link do kursu otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.
Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.
Korzystanie z platformy ZOOM nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w szkoleniu z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Mają Państwo możliwość zadawania pytań i rozmowy z wykładowcą.
Termin: 21-22.10.2023r. - część teoretyczna online
18-19.11.2023r. - część praktyczna na sali szkoleniowej w Warszawie
Szkolenie prowadzi: dr hab. Aneta Rita Borkowska, prof. UMCS, psycholog, specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Pracuje w Katedrze Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Pracę naukowo-badawczą wiąże z aktywnością w zakresie praktyki klinicznej prowadząc diagnozę i terapię dzieci z dysfunkcjami mózgu o różnej etiologii i obrazie klinicznym. Jest autorką prac naukowych z zakresu psychologii klinicznej dziecka i neuropsychologii rozwojowej publikowanych w renomowanych czasopismach światowych i ogólnopolskich oraz monografiach. Jest też współautorką narzędzi diagnostycznych dedykowanych diagnozie neuropsychologicznej dziecka.
Plan szkolenia:
1. Podstawy neuroanatomii funkcjonalnej (pień mózgu, międzymózgowie, struktury podkorowe, bruzdy i zakręty na powierzchni grzbietowo-bocznej, przyśrodkowej i podstawnej, połączenia), znaczenie funkcjonalne głównych neuroprzekaźników.
2. Rozwój mózgowia w ontogenezie: – procesy prawidłowego rozwoju, – czynniki modyfikujące i zniekształcające rozwój w okresie prenatalnym, okołoporodowym i postnatalnym.
3. Podmiot i cel diagnozy neuropsychologicznej dziecka, rodzaje diagnozy i źródła zbierania danych klinicznych – model aktuarialny i eksperymentalno-kliniczny.
4. Znaczenie i funkcje diagnozy neuropsychologicznej w zależności od etiologii i mechanizmów patologii mózgu.
5. Wywiad w diagnozie neuropsychologicznej dziecka.
6. Schemat badania neuropsychologicznego dziecka:
- Metody oceny funkcji ruchowych i percepcyjnych (wzrokowych, słuchowych, somestetycznych) oraz ich interpretacja, objawy agnostyczne u dzieci, neuronalne podłoże symptomów.
- Metody oceny funkcji mnestycznych, objawy trudności i zaburzeń procesu pamięci oraz uczenia się, ich neuronalne podłoże.
- Metody oceny funkcji uwagowych, zróżnicowanie objawów w zależności od lokalizacji patologii mózgowej.
- Metody oceny funkcji wykonawczych,.
- Zaburzenia rozwoju systemu językowego i kompetencji komunikacyjnych, metody oceny.
7. Metody eksperymentalno – kliniczne w diagnozie neuropsychologicznej, sposób konstrukcji prób, struktura psychologiczna zadań, przykładowe wykonania.
8. Przykładowe wykonania prób z Neuropsychologicznej Diagnozy Dziecka.
9. Wnioskowanie interpretacyjne (deficyt podstawowy, analiza syndromologiczna) w oparciu o teorię dynamicznych układów funkcjonalnych.
10. Dyskusja –omówienia przykładów diagnostycznych