Szkolenie certyfikacyjne Trener Umiejętności Społecznych (TUS)
Trening umiejętności społecznych to rodzaj terapii dla dzieci i dorosłych, którzy mają różnego rodzaju problemy z relacjami społecznymi. Zajęcia tego rodzaju mogą być prowadzone tylko przez osoby posiadające certyfikat trenera TUS.
Nasz kurs skierowany jest do specjalistów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera, z zaburzeniami zachowania, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa oraz z innymi z problemami w kontaktach interpersonalnych.
Co więcej, metoda TUS z powodzeniem znajduje zastosowanie w pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi, u których wykształciły się mechanizmy dysfunkcyjne w relacjach międzyludzkich.
Trening Umiejętności Społecznych – uprawnienia do prowadzenia terapii TUS
Nasze szkolenie ukierunkowane jest na pracę z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej.
certyfikat oraz uprawnienia Trenera Umiejętności
Społecznych (TUS) i może prowadzić terapię TUS.
Ponadto otrzymuje materiały szkoleniowe, karty pracy, karty wywiadu itd., pozwalające na pracę metodą tuż po zakończeniu szkolenia.
Mają Państwo pytania dotyczące zajęć? Zachęcamy do kontaktu.
Z przyjemnością rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
Co zalicza się do materiałów szkoleniowych?:
1. Prezentacja multimedialna
2. Arkusz wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka
3. Arkusz diagnozy wstępnej
4. Arkusz do wyznaczania celów terapeutycznych
5. Arkusz ewaluacji dziecka w trakcie zajęć
6. Arkusz ewaluacji grupowej
7. Arkusz systemu motywacyjnego
8. Arkusz obserwacji zachowań trudnych
9. Plan pracy dla grupy TUS
10. Arkusz końcowego podsumowania postępów uczestnika
11. Lista obecności uczestników
12. Plan tygodniowy TUS
13. Polecana literatura
Trening Umiejętności Społecznych
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, terapeutów, terapeutów SI). W szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu, a także z zespołem Aspergera.
Czas trwania
Szkolenie dwudniowe łącznie 16 h – 9:00-16:00.
Szkolenie prowadzi:
Psycholog, Psychoterapeutka, współprowadzi warsztaty umiejętności społecznych i grupy rozwojowo-relacyjne kierowane do dzieci i młodzieży. Udziela również konsultacji rodzicielskich. Specjalizuje się we wspieraniu osób w spektrum autyzmu.
Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją pomoc psychologiczna dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością. Studiowała także w Instytucie Psychologii Uniwersytetu w Mainz.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Fundacji Scolar, Centrum Terapii Simuli, Stowarzyszeniu Innowacji Społecznych „Mary i Max”. Posiada uprawnienia w zakresie metody Paediatric Autism Communication Therapy, rozwijającej umiejętności komunikacyjne dzieci w spektrum autyzmu. Przygotowywała się także do pracy w zespołach terapeutycznych oddziałów szpitalnych, m.in. w ramach projektu szkoleniowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz wizyt studyjnych w szpitalu Salford Hospital w Manchesterze. Naukowo zajmowała się badaniem wczesnych etapów rozwoju w Pracowni Psychologii Niemowląt Uniwersytetu Warszawskiego.Obecnie pracuje dydaktycznie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku prowadząc zajęcia przygotowujące studentów kierunków medycznych do pracy z pacjentami. Stale poszerza swoją wiedzę biorąc udział w licznych szkoleniach i konferencjach. Pracuje pod superwizją.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy:
1. Trening Umiejętności Społecznych:
a) podstawowe założenia (wg Goldsteina),
b) podstawowe metody,
c) cele indywidualne i grupowe,
d) korzyści z TUS,
e) rola terapeutów,
f) podstawowe założenia organizacyjne tj. liczba uczestników/czas trwania/częstotliwość sesji.
2. Dobór do grupy:
a) główne trudności przejawiane przez dzieci z diagnozą ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera),
b) dostosowanie form terapii do potrzeb dzieci.
3. Organizacja zajęć:
a) umiejętności społeczne ćwiczone podczas TUS,
b) plany zajęć,
c) narzędzia do pracy z grupą,
d) określenie systemów motywacyjnych,
e) określenie zasad panujących na grupie oraz ich wprowadzenie i egzekwowanie,
f) wyznaczenie celów indywidualnych i grupowych,
g) współpraca z rodzicami/opiekunami uczestników,
h) zasady reagowania w sytuacji występowania zachowań trudnych,
i ) dostosowanie form pracy do specyfiki grupy (grupa otwarta, grupa zamknięta).
Dzień drugi:
1. Praca warsztatowa mająca na celu:
a) dobór grupy – zasady rekrutacji, kryteria,
b) konsultacja – wywiad z rodzicami,
c) określenie celów i narzędzi pracy,
d) określenie planu zajęć – przykłady,
e) opracowanie systemu motywacyjnego – przykłady,
f) określenie strategii postępowania w sytuacji wystąpienia zachowań trudnych – procedura działania,
g) superwizja,
h) fazy grup TUS – omówienie szczegółowo wraz z przykładami,
i) opracowanie scenariusza zajęć,
j) videotrening – omówienie,
k) trudni uczestnicy – jak sobie radzić z gadułą, ruchliwym, milczącym, kozłem ofiarnym, błaznem grupowym, liderem, outsiderem, agresorem, symbiotyczną parą.
Cena szkolenia obejmuje:
- 16 godzin zegarowych,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat o ukończeniu szkolenia.
- Zaświadczenie MEN.
Co zawierają materiały szkoleniowe?
- Prezentację multimedialną,
- Arkusz wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka,
- Arkusz diagnozy wstępnej,
- Arkusz do wyznaczania celów terapeutycznych,
- Arkusz ewaluacji dziecka w trakcie zajęć,
- Arkusz ewaluacji grupowej,
- Arkusz systemu motywacyjnego,
- Arkusz obserwacji zachowań trudnych,
- Plan pracy dla grupy TUS,
- Arkusz końcowego podsumowania postępów uczestnika,
- Lista obecności uczestników,
- Plan tygodniowy TUS,
- Polecaną literaturę.
Rezygnacja i zwrot kosztów:
W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalniają organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie.
Zapisy:
Celem zapisania się proszę o skorzystanie z gotowego formularza – karta zgłoszeniowa dostępna na głównej stronie w górnym pasku
Lub
Prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres email:
Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę, miasto i termin szkolenia,
- imię i nazwisko uczestnika (zostanie umieszczone na certyfikacie),
- adres e-mail uczestnika (kwestie organizacyjne),
- nr telefonu komórkowego (ewentualne powiadomienia SMS),
- kod pocztowy i miasto zamieszkania uczestnika.
W przypadku gdy osobą zamawiającą jest osoba inna niż uczestnik szkolenia – dodatkowo:
- imię i nazwisko zamawiającego,
- adres e-mail zamawiającego,
- nr telefonu komórkowego zamawiającego.
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na firmę – dodatkowo:
- nazwa firmy,
- pełny adres firmy,
- NIP firmy.
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na osobę prywatną – dodatkowo:
- imię i nazwisko,
- pełny adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy).
W przypadku jednorazowego zapisu większej liczby osób bardzo prosimy o informację, czy każdy z uczestników będzie płacił za siebie oddzielnie, czy zamówienie zostanie opłacone w całości.
Wpłaty:
Płatność przelewem. Numer konta bankowego do wpłaty podajemy mailem przed szkoleniem. Wpłaty dokonują Państwa na dwa tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia.
Rezygnacja i zwrot kosztów:
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, jednak nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 50% wartości szkolenia.