Kursy Międzynarodowe
Zapraszamy Państwa na Międzynarodowy Kurs SI I, II, III stopnia według Jean Ayres Ayres Sensory Integration
Kurs jest jedynym oryginalnym kursem tej metody w Polsce. Jego ukończenie umożliwia kontynuację nauki na wyższych poziomach na całym świecie.
respektowany na terenie całej UE.
Cały Kurs Intergarcji Sensorycznej obejmuje 295 godzin szkolenia.
Moduł III- Interwencja w Integracji Sensorycznej ( terapia) Kolejność kursów w 2018 r.-nowej rozpoczynającej grupy SI: 202- Testy SIPT i EASI (diagnoza) - 6-10.07.2018r- (grupa do 30 osób) - Mgr Elisabeth Soechting - koszt 2200 zł
302 - Terapia- 16-20.11.2018r. - (warsztaty praktyczne z udziałem dzieci skierowanych na terapię) - Mgr Elisabeth Soechting - koszt 2900 zł
Następnym krokiem jest proces kalbiracji, który prowadzi do certyfikacji. Terapeuta poddaje ocenie video z terapii, które jest opiniowane według Testów Mierzenia Odwozorowań Ścisłości wg ASI przez niezależnych międzynarodowyach ekspertów. Jeśli sesja terapeutyczna zostanie uznana za zagodną z ASI, terapeuta otrzyma certyfikat. Certyfikat jest ważny przez 5 lat. Aby odnowić go po 5 latach, terapeuta musi uczestniczyć w dwóch 2-dniowych wydrzaniech edukacyjnych z zakresu SI. W ten sposób, może zapewnić, że terapueci, którzy aplikują na ASI zostaną na obecnym poziomie. Nakład czasu związany z kursami : Uczestnicy kursu zobowiązani są do ukończenia cyklu szkolenia, który rozłożony jest w czasie namaksymalnie 3 lata*. Istnieje również możliwość “szybszej drogi do rozpoczęcia pracy terapeutycznej (interwencyjnej)” poprzez przełożenie w czasie kursu II.2 I III.1. Prowadzący Kurs: Mgr Elisabeth Soechting, Certyfikowany i Licencjonowany Terapeuta Zajęciowy, Psycholog w trakcie doktoratu. Docent- GSIÖ oraz Instruktor Praksji, Instruktor USC/WPS Szkolenie z SI: Elisabeth zetknęła się po raz pierwszy z Integracją Sensoryczną w 1990 roku podczas kursu prowadzonego przez niemieckich terapeutów zajęciowych. Pragnąc pogłębić wiedzę z tego zakresu, rozpoczęła szkolenie z IS w Stanach Zjednoczonych w 1995 roku, gdzie uczyła się wraz z Gretchen Dahl-Reeves oraz Susanne Smith Roley. Następnie była prowadzona mentorsko przez Zoe Mailloux oraz Erna Blanche. Od 2003 regularnie uczestnicy w konferencjach i kontynuuje edukację w USA (np. Konferencja AOTA, Konferencja SPD 2009, Sympozjum Terapii Zajęciowej 2006 i 2013, "Zaawansowany Certyfikat w Badaniach nad Autyzmem i Interwencją" z Roseann Schaaf na Uniwersytecie Jefferson , Filadelfia). W 2004 została międzynarodowym Instruktorem USC/WPS i następnie uczyła na całym świecie, np. w Lubljanie, Los Angeles, Nowym Jorku, New Delhi oraz Hong Kongu. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Wiedniu, SCAN-Unit na Wydziale Psychologii. Jej praca dotyczy :“Roli Proprioceptywnego Przetwarzania dla Praksji oraz Udziału Autystycznych Dziecji". Zasługi • Pediatra Terapii Zajęciowej od 1987 • wydawca i główny autor książki na temat Integracji Sensorycznej (2006), pomysłodawca i autor książki obrazkowej ze stronami dla rodziców "Manche Kinder sind irgendwie anders..." • liczne artykuły w niemieckich wydawnictwach dotyczących IS, np. artykuł z 1998 dotyczącego pilota standaryzacji testów SIPT, a w 2014 systematyczna ocena efektywności Terapii Zajęciowej i Integracji Sensorycznej od 2007 do 2013 w ErgoScience • tłumaczenie głównych podręczników do IS autorstwa Ayres (IS i dziecko), Bundy, Lane & Murray i Smith Roley, Blanche & Schaaf; oprawa audio do “Obserwacje w Integracji Sensorycznej" (2003) oraz “Gdzie dzieci żyją, bawią się, uczą” (2009) • członek założyciel i obecny prezes Austriackiej organizacji GSIÖ, wiodącej w rozwoju programu certyfikującego SI THERAPY original.
Prowadzący: Mgr Daniela Schlager-Jaschky, Instruktor GSIÖ , Terapeuta zajęciowy, wykładowca
na uniwersytetach w Wiedniu. W 1995 ukończyła University of Southern California (USC)
w Los Angeles (Kalifornia). Od 2011-13 ukończyła studia magisterskie w terapii zajęciowej
w FH Campus Wien.
Prowadzi wykłady z zakresu integracji sensorycznej, m.in. na uczelniach oraz w szkoleniu nauczycieli przedszkolnych i szkolnych.
Prowadząca: dr Zoe Mailloux- doktor Terapii Zajęciowej , licencjonowany i zarejestrowany terapeuta zajęciowy, członek FAOTA. W Stanach Zjednoczonych oraz na świecie, uznanym ekspertem w zakresie rozwoju dzieci, integracji sensorycznej, autyzmu, rozwoju testów oraz terapii zajęciowej. Z ponad 35-letnim doświadczeniem, Zoe jest przewodnikiem jeśli chodzi o wzrost zrozumienia różnic indywidualnych, które ma na celu wzmocnienie zaangażowania w sposób znaczący u osób ze wszystkimi umiejętnościami. Jako asystentka ds. badań Dr. A. Jean Ayres, pomysłodawczynię teorii Integracji sensorycznej, Zoe rozpoczęła karierę od skupienia na rozpoznawaniu znaczenia wczesnych doświadczeń sensorycznych i motorycznych podczas nauki i w zachowaniu. Z ponad 30-letnim doświadczeniem w zarządzaniu i przewodnictwu praktyki terapii non- profit, Zoe jest również znana ze stworzenia innowacyjnych programów wsparcia dzieci i ich rodzin. Posiada również imponującą historię badań i stypendiów naukowych, ponad 30 opublikowanych artykułów, rozdziałów książek oraz ponad 500 prezentacji na warsztatach i konferencjach na całym świecie. Obecnie, Zoe pracuje jako doktor na Wydziale Terapii Zajęciowej Uniwersytetu Thomasa Jeffersona oraz posiada Certyfikat Zaawansowanej Praktyki w zakresie Autyzmu. Prowadząca: dr Susanne Smith Roley- Doktor Terapii Zajęciowej (OTD), Zarejestrowany i Licencjonowany Terapeuta Zajęciowy (OTR/L) Doświadczenie Susanne Smith Roley's zawiera się w ponad 30 latach zaangażowania w zdrowie i dobro dzieci i rodzin poprzez praktykowanie terapii zajęciowej, edukacji oraz badań, zwłaszcza w dziedzinie Integracji Sensorycznej. Jako międzynarodowy wykładowca i autor, Dr. Smith Roley podróżuje po świecie szkoląc specjalistów zajmujących się zdrowiem w zakresie rozwoju dzieci, zastosowania badań w terapii pediatrycznej oraz prowadzi prywatną praktykę w Orange County. Od 1997 roku, jest dyrektorem projektu w ramach USC/WPS- Kompleksowy Program w Integracji Sensorycznej- wraz z Wydziałem Teorii oraz Terapii Zajęciowej. Jest doświadczonym instruktorem kursów pierwszego, drugiego, trzeciego i czwartego stopnia w ramach certyfikowanych kursów Integracji Sensorycznej USC/WPS. Na jej prywatną praktykę, składają się: konsultacja terapii zajęciowej, ocena terapii specjalizujących się w autyzmie, ślepocie, uszkodzeniach wzroku, opóźnieniach w rozwoju, wad genetycznych, problemów w nauce, problemów z zachowaniem, integracją sensroyczną oraz problemami z przetwarzaniem sensorycznym oraz deficytami motoryki. Soyer współpracuje z austriacką organizacją GSIÖ, zajmującą się Integracją Sensoryczną, w dostarczaniu szkoleń z zakresu Integracji Sensorycznej, które są zgodne z teorią Integracji Sensorycznej według Ayres (ASI(R)), oraz reprezentującą wysokie standardy ustanowione przez: Ayres, USC/WPS oraz Międzynardoowe Towarzystwo Współpracy w Nauczaniu Integracji Sensorycznej (ICEASI), do której GSIÖ należy. Dlaczego Soyer współpracuje z GSIÖ? GSIÖ rozpoczęło działalność w 1996 roku, w celu zorganizowania kursów USC/WPS w Austrii. Wkrótce odkryto, że brakuje warsztatów wprowadzających oraz kursów pogłębionej obserwacji klinicznej. Przeciwnie do terapeutów w Stanach Zjednoczonych, wielu terapeutów w Europie nie miało okazji do korzystania z testów SIPT, mimo, że jest to standard w ocenie w Intergacji Sensorycznej. GSIÖ rozpoczęło pracę nad rozwinięciem własnego programu z zakresu Integracji Sensorycznej, który znany jest pod nazwą SI THERAPYoriginal, pod przewodnictwem Erna Blanche. SI THERAPYoriginal odpowiada zgodonością kursom USC/WPS, ale jest dostosowany do potrzeb i stylu pracy w Europie. Zawiera kurs teorii USC/WPS oraz kursy SIPT, które korespondują z kursami C2 i C3 organizowanym przez USC/WPS. Kursy z zakresu oceny i leczenia są oparte na nauce na doświadczeniach. Opierają się na szkoleniu i sesjach praktycznych. Uczestnicy nie tylko obserwują, ale również biorą czynny udział w szkoleniu. Taki model szkolenia stanowi dla nas optymalny sukces w nauce. Jaki jest związek SI THERAPYoriginal oraz programu USC/WPS : Główną cechą wspólną obydwu programów, jest to, że cechuje je zgodność z teorią Integracji Sensorycznej według Ayres, dobrze osadzony kontekst naukowy oraz odniesienie do praktyki. Program USC/WPS jest w wielu przypadkach modelowym przykładem jakości szkoleń z zakresu Integracji Sensorycznej na świecie. Kursy USC/WPS są również częścią SI THERAPY original, która dodatkowo zawiera inne kursy prowadzone w nieco innym formacie. Dla tych, którzy znają serię kursów USC/WPS, zapewniamy przegląd zawartości SI THERAPY original oraz programu kursów certyfikujących USC/WPS. Kurs I.2 Toeria prowadzona we współpracy z USC/WPS jako kurs C1 Kurs "II.1 Ocena poprzez obserwacje klinicznie” nie występuje w programie USC/WPS, zawiera sesje praktyczne Kurs "II.2 Ocena za pomocą standardowych środków” pokrywa się z zawartością kursu C2 USC/WPS, ale zakres kursu wychodzi poza C2 i również zawiera inne ustandaryzowane testy istotne w diagnozie w IS (np. MAP, M-ABC, BOT2) Kurs "III.1 Od oceny do interpretacji” pokrywa się z zawartością kursu C3 USC/WPS Kurs "III.2 Terapia w SI” pokrywa sie z kursem C4 USC/WPS ale wychodzi poza jego skalę, zwłaszcza ze względu na sesje praktyczne i interaktywny sposob nuacznia/ nauki. |
|