OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Metoda Dobrego Startu I stopnia - online - Stopnia I


Data rozpoczęcia szkolenia 2024-11-10
Data zakończenia szkolenia 2024-11-11
Ilość dni 2
Godziny rozpoczęcia niedziela - 10.00-16.00, poniedziałek - 10.00-15.00
Miasto ONLINE
Adres ON-LINE
Cena 550

Kwota zw. z vat
Opis

 

Metoda Dobrego Startu w przedszkolu – idealne szkolenie dla nauczycieli

 
Jeśli pracują Państwo w przedszkolu i szukają innowacyjnych narzędzi oraz technik, które pomogą stworzyć przyjazne, a do tego efektywne środowisko edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym, to Metoda Dobrego Startu (MDS) jest właśnie tym, czego potrzebujecie.

Nasze szkolenie to okazja, aby zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia zajęć oraz wsparcia rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.

Metoda Dobrego Startu opiera się na najnowszych badaniach w dziedzinie pedagogiki i psychologii rozwojowej oraz jest dostosowana do specyficznych potrzeb przedszkolaków.

Poniżej znajdziecie opis szkolenia online oferowanego przez nasze Centrum Szkoleniowe SOYER.
 

Opis szkolenia MDS – Metody Dobrego Startu


PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.

Link do webinaru otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.

Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.

Korzystanie z platformy ZOOM nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem z metody MDS otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w zajęciach z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.

Aby dołączyć do spotkania, należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.

Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym wyświetli się obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu, za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.


Podczas szkolenia z Metody Dobrego Startu mają Państwo możliwość zadawania pytań i prowadzenia rozmów z wykładowcą.

 

Prowadzący: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz


 

Psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), członek międzynarodowych towarzystw naukowych.

Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu).
 

Prowadzący: dr Katarzyna Bogdanowicz


 

Doktor psychologii, absolwentka Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu w Gdańsku. Zdobyła dyplom Proficiency w Londynie, ukończyła kurs CELTA (Certificate In English Teaching to Adults) w Warszawie. Posiada również dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej. Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób z dysleksją („Dyslexia in the English classroom”), a także autorką wielu artykułów dotyczących tej problematyki. Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją. Ponadto pełniła rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników dla nauczyciela do „New English Zone” (Oxford University Press). Od 1996 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego, specjalizując się w pomocy osobom z dysleksją.
 

Uczestnicy, cel i metoda szkolenia MDS:

 

UCZESTNICY:
psychologowie, logopedzi, nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, jak również klas integracyjnych.


CEL SZKOLENIA: 
informacje o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, a także możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji, diagnozie i terapii.


METODA SZKOLENIA: 
wykład ilustrowany prezentacjami multimedialnymi i filmami oraz zajęcia warsztatowe.
 

PROGRAM SZKOLENIA:

część 1 – teoretyczna (połączona z praktyką)
 
I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna.
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):

            1. Geneza metody Dobrego Startu
            2. Metoda Dobrego Startu – M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS):
            1.Założenia Metody Dobrego Startu.
            2.Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji
            3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne:
            1.Rodzaje zajęć i ćwiczeń
            2.Struktura zajęć - film "Metoda Dobrego Startu"
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego:
            1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż)
            2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż)
            3. Litery/cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci w przedziale od 6 do 10 lat).
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS:
            1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
            2. Dobór i liczebność grupy.
            3. Czas trwania zajęć.
            4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć:
            1.Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie
VIII. Ćwiczenia praktyczne (ruchowo- słuchowe).

 

 


Zapisy na szkolenie:

Krok 1.

Celem zapisania się proszę o skorzystanie z gotowego formularza – karta zgłoszeniowa dostępna jest na głównej stronie w górnym pasku lub prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: biuro@soyer.edu.pl

Krok 2.

Wypełnienie zgłoszenia (co powinno ono zawierać):
  1. - nazwę, miasto i termin szkolenia,
  2. - imię i nazwisko uczestnika (zostaną umieszczone na certyfikacie),
  3. - adres e-mail uczestnika (kwestie organizacyjne),
  4. - nr telefonu komórkowego (ewentualne powiadomienia SMS),
  5. - kod pocztowy i miasto zamieszkania uczestnika.

W przypadku gdy osobą zamawiającą jest osoba inna niż uczestnik szkolenia, dodatkowo w zgłoszeniu należy umieścić:
  1. - imię i nazwisko zamawiającego,
  2. - adres e-mail zamawiającego,
  3. - nr telefonu komórkowego zamawiającego.

Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na firmę, dodatkowo w zgłoszeniu trzeba zawrzeć:
  1. - nazwę firmy,
  2. - pełny adres firmy,
  3. - NIP firmy.

Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na osobę prywatną, dodatkowo w zgłoszeniu należy umieścić:
  1. - imię i nazwisko,
  2. - pełny adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy).

W przypadku jednorazowego zapisu większej ilości osób bardzo prosimy o informację, czy każdy z uczestników będzie płacił za siebie oddzielnie, czy zamówienie zostanie opłacone w całości.

Krok 3. Wpłaty
Płatność przelewem. Numer konta bankowego do wpłaty podajemy mailem przed szkoleniem. Wpłaty dokonują Państwo na dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć
.


BIBLIOGRAFIA

dot. Metody Dobrego Startu – wybrane pozycje

 
Podręczniki:
  1. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi od 5 do 10 lat, (1985) Warszawa, WSiP.
  2. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, (1999) Warszawa, WSiP.
  3. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej, (2014) Warszawa, Wyd. Harmonia Universalis.

Programy (podręczniki i materiały do zajęć):
 
  1. M. Bogdanowicz – Piosenki na literki. Podręcznik i kasety z nagraniami, (1993) Gdynia, Elfax.
  2. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od piosenki do literki (2005, 2010) Gdańsk, Wyd. Harmonia. Podręcznik, materiały do ćwiczeń, 3 płyty CD z piosenkami. Cz. 1 i Cz. 2.
  3. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Piosenki do rysowania, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  4. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do rysunku, (2006) Gdańsk,Wyd. Harmonia. Zeszyt 1 i 2.
  5. M. Bogdanowicz – Skala Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  6. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do literki, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia. Zeszyt 1 i 2.
  7. M. Bogdanowicz, M. Szewczyk – Metoda Dobrego Startu. Od słowa do zdania, od zdania do tekstu, (2007) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  8. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do literki, dwuznaku i zmiękczenia, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  9. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku: dla dzieci 3-4 letnich, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  10. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku: dla dzieci 5-letnich, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  11. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Dobry Start. Program wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-5 letnich. (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  12. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do cyferki, (2012) Gdańsk, Wyd. Harmonia.

Artykuły - „Bliżej Przedszkola”:
 
  1. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Założenia, inspiracje, warianty – cz. 1. Bliżej Przedszkola Nr 9, 108, wrzesień 2010, s. 30-33.
  2. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Założenia, inspiracje, warianty – cz. 2. Bliżej Przedszkola Nr 10, 109, październik 2010, s. 44-47.
  3. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia wprowadzające. Bliżej Przedszkola Nr 11, 110 listopad, 2010, s. 38-41.
  4. M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowe. Bliżej Przedszkola Nr 12, 111, grudzień 2010, s. 46-47.
  5. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Bliżej Przedszkola Nr 1, 112, styczeń 2011, s. 76-78.
  6. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe. Bliżej Przedszkola Nr 2, 113, luty 2011, s. 42-44.
  7. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia końcowe. Bliżej Przedszkola Nr 3, 114, marzec 2011, s. 46-48.
  8. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Łatwe wzory i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 4, 115, kwiecień 2011, s. 45-47.
  9. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Wzory litero-podobne i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 5, 116, maj 2011, s. 59-61.
  10. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Litery i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 6, 117, czerwiec 2011, s. 61-63.
  11. M. Bogdanowicz – Uczeń z dysleksją w reformującej się szkole, Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (9), wiosna 2011, s. 16-24.
  12. M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, (2011) O efektywności metody. Bliżej Przedszkola Nr 7-8, 118-119, magazyn specjalny 2011, s. 94-95.
  13. M. Bogdanowicz – MDS i MRR – Komplementarnie uzupełniające się metody, Bliżej Przedszkola Nr 9, 132, wrzesień 2012, s. 10-12.

Literatura uzupełniająca:
 
  1. M. Bogdanowicz – Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki, (2003) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  2. M. Bogdanowicz – W co się bawić z dziećmi?, (2004) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
  3. M. Bogdanowicz – Kołysanki utulanki, (2003) Gdańsk, Wyd. Fokus.
  4. M. Bogdanowicz – Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria-diagnoza-terapia, (1997, 2000, 2003) Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
  5. M. Bogdanowicz – Ryzyko dysleksji – problem i diagnozowanie, (2002) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
 
 Filmy z komentarzem metodycznym: 
  1. M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.