Metoda Dobrego Startu I stopnia - online - Stopnia I
Data rozpoczęcia szkolenia | 2024-11-10 |
Data zakończenia szkolenia | 2024-11-11 |
Ilość dni | 2 |
Godziny rozpoczęcia | niedziela - 10.00-16.00, poniedziałek - 10.00-15.00 |
Miasto | ONLINE |
Adres | ON-LINE |
Cena | 550 Kwota zw. z vat |
Opis |
Metoda Dobrego Startu w przedszkolu – idealne szkolenie dla nauczycieli
Nasze szkolenie to okazja, aby zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia zajęć oraz wsparcia rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
Metoda Dobrego Startu opiera się na najnowszych badaniach w dziedzinie pedagogiki i psychologii rozwojowej oraz jest dostosowana do specyficznych potrzeb przedszkolaków.
Poniżej znajdziecie opis szkolenia online oferowanego przez nasze Centrum Szkoleniowe SOYER.
Opis szkolenia MDS – Metody Dobrego Startu
PROSIMY O PODAWANIE W ZGŁOSZENIACH PRYWATNYCH ADRESÓW MAILOWYCH W CELU REJESTRACJI DO ZAJĘĆ.
Link do webinaru otrzymają Państwo kilka dni przed szkoleniem.
Szkolenie organizujemy na platformie ZOOM.
Korzystanie z platformy ZOOM nie wymaga z Państwa strony żadnych skomplikowanych działań. Przed szkoleniem z metody MDS otrzymają Państwo wiadomość mailową z zaproszeniem do uczestnictwa w zajęciach z informacjami odnośnie daty i godziny rozpoczęcia.
Aby dołączyć do spotkania, należy stosować się do instrukcji zawartej w mailu.
Następnie zostaną Państwo przekierowani do okna, w którym wyświetli się obraz z kamery wykładowcy, sekcja z prezentacją oraz sekcja czatu, za pomocą którego mogą się Państwo komunikować z prowadzącym.
Podczas szkolenia z Metody Dobrego Startu mają Państwo możliwość zadawania pytań i prowadzenia rozmów z wykładowcą.
Prowadzący: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
Psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji (1990), członek międzynarodowych towarzystw naukowych.
Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Opracowała kilka narzędzi diagnostycznych (Skalę Ryzyka Dysleksji, Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców, Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu).
Prowadzący: dr Katarzyna Bogdanowicz
Doktor psychologii, absolwentka Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu w Gdańsku. Zdobyła dyplom Proficiency w Londynie, ukończyła kurs CELTA (Certificate In English Teaching to Adults) w Warszawie. Posiada również dyplom ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu terapii pedagogicznej. Jest współautorką pierwszego na polskim rynku poradnika metodycznego przygotowanego z myślą o nauczaniu osób z dysleksją („Dyslexia in the English classroom”), a także autorką wielu artykułów dotyczących tej problematyki. Brała udział w kilku międzynarodowych projektach unijnych poświęconych problemowi pomocy osobom z dysleksją. Ponadto pełniła rolę konsultanta ds. dysleksji podczas powstawania podręczników dla nauczyciela do „New English Zone” (Oxford University Press). Od 1996 pracuje jako nauczyciel języka angielskiego, specjalizując się w pomocy osobom z dysleksją.
Uczestnicy, cel i metoda szkolenia MDS:
UCZESTNICY:
psychologowie, logopedzi, nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, ośrodków szkolno-wychowawczych, ośrodków rehabilitacyjno-wychowawczych, szkół specjalnych, jak również klas integracyjnych.
CEL SZKOLENIA:
informacje o podstawach teoretycznych metody, strukturze i organizacji zajęć, a także możliwościach zastosowania we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, profilaktyce niepowodzeń szkolnych, edukacji, diagnozie i terapii.
METODA SZKOLENIA:
wykład ilustrowany prezentacjami multimedialnymi i filmami oraz zajęcia warsztatowe.
część 1 – teoretyczna (połączona z praktyką)
I. Czytanie i pisanie a uczenie się polisensoryczne i integracja percepcyjno - motoryczna.
II. Geneza Metody Dobrego Startu (MDS):
1. Geneza metody Dobrego Startu
2. Metoda Dobrego Startu – M. Bogdanowicz w Polsce.
III. Podstawy teoretyczne i zastosowanie Metody Dobrego Startu (MDS):
1.Założenia Metody Dobrego Startu.
2.Zastosowanie MDS we wspomaganiu rozwoju psychoruchowego, terapii zaburzeń rozwoju oraz w edukacji
3. Zastosowanie MDS w diagnostyce zaburzeń rozwoju psychoruchowego.
IV. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w MDS – omówienie i ćwiczenia praktyczne:
1.Rodzaje zajęć i ćwiczeń
2.Struktura zajęć - film "Metoda Dobrego Startu"
V. Wersje i programy Metody Dobrego Startu - prezentacja materiału filmowego:
1. Łatwe wzory i piosenki (dla dzieci od 2-5 r.ż)
2. Wzory literopodobne i piosenki/wierszyki (dla dzieci od 5 - 7 r.ż)
3. Litery/cyfry i piosenki/wierszyki (dla dzieci w przedziale od 6 do 10 lat).
VI. Organizowanie zajęć prowadzonych MDS:
1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć.
2. Dobór i liczebność grupy.
3. Czas trwania zajęć.
4. Urządzenie sali i pomoce do ćwiczeń.
VII. Programowanie zajęć:
1.Plan długoterminowy i krótkoterminowy (konspekt) - założenia, programowanie
VIII. Ćwiczenia praktyczne (ruchowo- słuchowe).
Zapisy na szkolenie:
Krok 1.
Celem zapisania się proszę o skorzystanie z gotowego formularza – karta zgłoszeniowa dostępna jest na głównej stronie w górnym pasku lub prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: biuro@soyer.edu.pl
Krok 2.
Wypełnienie zgłoszenia (co powinno ono zawierać):
- - nazwę, miasto i termin szkolenia,
- - imię i nazwisko uczestnika (zostaną umieszczone na certyfikacie),
- - adres e-mail uczestnika (kwestie organizacyjne),
- - nr telefonu komórkowego (ewentualne powiadomienia SMS),
- - kod pocztowy i miasto zamieszkania uczestnika.
W przypadku gdy osobą zamawiającą jest osoba inna niż uczestnik szkolenia, dodatkowo w zgłoszeniu należy umieścić:
- - imię i nazwisko zamawiającego,
- - adres e-mail zamawiającego,
- - nr telefonu komórkowego zamawiającego.
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na firmę, dodatkowo w zgłoszeniu trzeba zawrzeć:
- - nazwę firmy,
- - pełny adres firmy,
- - NIP firmy.
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na osobę prywatną, dodatkowo w zgłoszeniu należy umieścić:
- - imię i nazwisko,
- - pełny adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy).
W przypadku jednorazowego zapisu większej ilości osób bardzo prosimy o informację, czy każdy z uczestników będzie płacił za siebie oddzielnie, czy zamówienie zostanie opłacone w całości.
Krok 3. Wpłaty
Płatność przelewem. Numer konta bankowego do wpłaty podajemy mailem przed szkoleniem. Wpłaty dokonują Państwo na dwa tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
BIBLIOGRAFIA
dot. Metody Dobrego Startu – wybrane pozycje
Podręczniki:
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi od 5 do 10 lat, (1985) Warszawa, WSiP.
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, (1999) Warszawa, WSiP.
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej, (2014) Warszawa, Wyd. Harmonia Universalis.
Programy (podręczniki i materiały do zajęć):
- M. Bogdanowicz – Piosenki na literki. Podręcznik i kasety z nagraniami, (1993) Gdynia, Elfax.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od piosenki do literki (2005, 2010) Gdańsk, Wyd. Harmonia. Podręcznik, materiały do ćwiczeń, 3 płyty CD z piosenkami. Cz. 1 i Cz. 2.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Piosenki do rysowania, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do rysunku, (2006) Gdańsk,Wyd. Harmonia. Zeszyt 1 i 2.
- M. Bogdanowicz – Skala Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do literki, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia. Zeszyt 1 i 2.
- M. Bogdanowicz, M. Szewczyk – Metoda Dobrego Startu. Od słowa do zdania, od zdania do tekstu, (2007) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do literki, dwuznaku i zmiękczenia, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku: dla dzieci 3-4 letnich, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku: dla dzieci 5-letnich, (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Dobry Start. Program wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-5 letnich. (2008) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Od wierszyka do cyferki, (2012) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
Artykuły - „Bliżej Przedszkola”:
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Założenia, inspiracje, warianty – cz. 1. Bliżej Przedszkola Nr 9, 108, wrzesień 2010, s. 30-33.
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Założenia, inspiracje, warianty – cz. 2. Bliżej Przedszkola Nr 10, 109, październik 2010, s. 44-47.
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia wprowadzające. Bliżej Przedszkola Nr 11, 110 listopad, 2010, s. 38-41.
- M. Bogdanowicz – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowe. Bliżej Przedszkola Nr 12, 111, grudzień 2010, s. 46-47.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowo-słuchowe. Bliżej Przedszkola Nr 1, 112, styczeń 2011, s. 76-78.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia właściwe, ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe. Bliżej Przedszkola Nr 2, 113, luty 2011, s. 42-44.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Zajęcia końcowe. Bliżej Przedszkola Nr 3, 114, marzec 2011, s. 46-48.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Łatwe wzory i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 4, 115, kwiecień 2011, s. 45-47.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Wzory litero-podobne i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 5, 116, maj 2011, s. 59-61.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, Litery i piosenki lub wierszyki. Bliżej Przedszkola Nr 6, 117, czerwiec 2011, s. 61-63.
- M. Bogdanowicz – Uczeń z dysleksją w reformującej się szkole, Dysleksja. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Nr 1 (9), wiosna 2011, s. 16-24.
- M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska – Metoda Dobrego Startu, (2011) O efektywności metody. Bliżej Przedszkola Nr 7-8, 118-119, magazyn specjalny 2011, s. 94-95.
- M. Bogdanowicz – MDS i MRR – Komplementarnie uzupełniające się metody, Bliżej Przedszkola Nr 9, 132, wrzesień 2012, s. 10-12.
Literatura uzupełniająca:
- M. Bogdanowicz – Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki, (2003) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz – W co się bawić z dziećmi?, (2004) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
- M. Bogdanowicz – Kołysanki utulanki, (2003) Gdańsk, Wyd. Fokus.
- M. Bogdanowicz – Integracja percepcyjno-motoryczna. Teoria-diagnoza-terapia, (1997, 2000, 2003) Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
- M. Bogdanowicz – Ryzyko dysleksji – problem i diagnozowanie, (2002) Gdańsk, Wyd. Harmonia.
Filmy z komentarzem metodycznym:
- M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka – Metoda Dobrego Startu, (2006) Gdańsk, Wyd. Harmonia.