OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Trener TUS. Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia – szkolenie


Data rozpoczęcia szkolenia 2025-02-08
Data zakończenia szkolenia 2025-02-09
Ilość dni 2
Godziny rozpoczęcia 9:00-16.00
Miasto ONLINE
Adres ON-LINE - ZOOM
Cena 590 zł
Opis

Szkolenie certyfikacyjne Trener Umiejętności Społecznych (TUS)


Trening umiejętności społecznych to rodzaj terapii dla dzieci i dorosłych, którzy mają różnego rodzaju problemy z relacjami społecznymi. Zajęcia tego rodzaju mogą być prowadzone tylko przez osoby posiadające certyfikat trenera TUS. Nasz kurs skierowany jest do specjalistów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z Zespołem Aspergera, z zaburzeniami zachowania, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa oraz z innymi z problemami w kontaktach interpersonalnych. Co więcej, metoda TUS z powodzeniem znajduje zastosowanie w pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi, u których wykształciły się mechanizmy dysfunkcyjne w relacjach międzyludzkich.
 

Trening Umiejętności Społecznych – uprawnienia do prowadzenia terapii TUS


Nasze szkolenie ukierunkowane jest na pracę z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej. Po zakończeniu kursu każdy uczestnik uzyskuje certyfikat oraz uprawnienia Trenera Umiejętności Społecznych (TUS) i może prowadzić terapię TUS. Ponadto otrzymuje materiały szkoleniowe, karty pracy, karty wywiadu itd., pozwalające na pracę metodą tuż po zakończeniu szkolenia. Mają Państwo pytania dotyczące zajęć? Zachęcamy do kontaktu. Z przyjemnością rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
 

Co zalicza się do materiałów szkoleniowych?

  •  Prezentacja multimedialna
  •  Arkusz wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka
  •  Arkusz diagnozy wstępnej
  •  Arkusz do wyznaczania celów terapeutycznych
  •  Arkusz ewaluacji dziecka w trakcie zajęć
  •  Arkusz ewaluacji grupowej
  •  Arkusz systemu motywacyjnego
  •  Arkusz obserwacji zachowań trudnych
  •  Plan pracy dla grupy TUS
  •  Arkusz końcowego podsumowania postępów uczestnika
  •  Lista obecności uczestników
  •  Plan tygodniowy TUS
  •  Polecana literatura
 
Współpracujemy z Urzędem Pracy. Aby dostać dofinansowanie (100%) na szkolenie należy złożyć wniosek w programie KFS w swoim Urzędzie Pracy.

 

Trening Umiejętności Społecznych

 

Grupa docelowa 

Szkolenie skierowane do osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, terapeutów, terapeutów SI). W szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu, a także z zespołem Aspergera.
 

Czas trwania 

Szkolenie dwudniowe łącznie 16 h – 9:00-16:00.
 

Szkolenie prowadzi

Psycholog, pedagog, psychoterapeuta

Ukończył psychologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku psychologia kliniczna i pedagogikę na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył 4-letnie Studium Psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji – w ośrodku rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Należy do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

W codziennej pracy prowadzi psychoterapię osób dorosłych, dzieci i młodzieży, a także grupy Treningu Umiejętności Społecznych. Koordynuje zespołem psychologów oraz pedagogów, wspiera merytorycznie i organizacyjnie liczne grupy TUS. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu Treningów Umiejętności Społecznych, a także w pracy z osobami z zespołem Aspergera i ich rodzinami.

 

Program szkolenia

 

Dzień pierwszy:

 
1. Trening Umiejętności Społecznych:
 
a) podstawowe założenia (wg Goldsteina),
b) podstawowe metody,
c) cele indywidualne i grupowe,
d) korzyści z TUS,
e) rola terapeutów,
f) podstawowe założenia organizacyjne tj. liczba uczestników/czas trwania/częstotliwość sesji.

2. Dobór do grupy:

a) główne trudności przejawiane przez dzieci z diagnozą ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera),
b) dostosowanie form terapii do potrzeb dzieci.

3. Organizacja zajęć:

a) umiejętności społeczne ćwiczone podczas TUS,
b) plany zajęć,
c) narzędzia do pracy z grupą,
d) określenie systemów motywacyjnych,
e) określenie zasad panujących na grupie oraz ich wprowadzenie i egzekwowanie,
f) wyznaczenie celów indywidualnych i grupowych,
g) współpraca z rodzicami/opiekunami uczestników,
h) zasady reagowania w sytuacji występowania zachowań trudnych,
i ) dostosowanie form pracy do specyfiki grupy (grupa otwarta, grupa zamknięta).

Dzień drugi

 
1. Praca warsztatowa mająca na celu:
 
a) dobór grupy – zasady rekrutacji, kryteria,
b) konsultacja – wywiad z rodzicami,
c) określenie celów i narzędzi pracy,
d) określenie planu zajęć – przykłady,
e) opracowanie systemu motywacyjnego – przykłady,
f) określenie strategii postępowania w sytuacji wystąpienia zachowań trudnych – procedura działania,
g) superwizja,
h) fazy grup TUS – omówienie szczegółowo wraz z przykładami,
i) opracowanie scenariusza zajęć,
j) videotrening – omówienie,
k) trudni uczestnicy – jak sobie radzić z gadułą, ruchliwym, milczącym, kozłem ofiarnym, błaznem grupowym, liderem, outsiderem, agresorem, symbiotyczną parą.

Cena szkolenia obejmuje:
  • 16 godzin zegarowych,
  • materiały szkoleniowe,
  • certyfikat o ukończeniu szkolenia.
  • Zaświadczenie MEN.

Co zawierają materiały szkoleniowe?
  • Prezentację multimedialną,
  • Arkusz wywiadu z rodzicami/opiekunami dziecka,
  • Arkusz diagnozy wstępnej,
  • Arkusz do wyznaczania celów terapeutycznych,
  • Arkusz ewaluacji dziecka w trakcie zajęć,
  • Arkusz ewaluacji grupowej,
  • Arkusz systemu motywacyjnego,
  • Arkusz obserwacji zachowań trudnych,
  • Plan pracy dla grupy TUS,
  • Arkusz końcowego podsumowania postępów uczestnika,
  • Lista obecności uczestników,
  • Plan tygodniowy TUS,
  • Polecaną literaturę.
 

Rezygnacja i zwrot kosztów:


W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalniają organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie. 
 

Zapisy: 


Celem zapisania się proszę o skorzystanie z gotowego formularza – karta zgłoszeniowa dostępna na głównej stronie w górnym pasku
Lub
Prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres email: biuro@soyer.edu.pl
 
Zgłoszenie powinno zawierać:
 
  • nazwę, miasto i termin szkolenia,
  • imię i nazwisko uczestnika (zostanie umieszczone na certyfikacie),
  • adres e-mail uczestnika (kwestie organizacyjne),
  • nr telefonu komórkowego (ewentualne powiadomienia SMS),
  • kod pocztowy i miasto zamieszkania uczestnika.
 
W przypadku gdy osobą zamawiającą jest osoba inna niż uczestnik szkolenia – dodatkowo: 
  • imię i nazwisko zamawiającego,
  • adres e-mail zamawiającego,
  • nr telefonu komórkowego zamawiającego.
 
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na firmę – dodatkowo: 
  • nazwa firmy,
  • pełny adres firmy,
  • NIP firmy.

Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na osobę prywatną – dodatkowo:
  • imię i nazwisko,
  • pełny adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy).
 
W przypadku jednorazowego zapisu większej liczby osób bardzo prosimy o informację, czy każdy z uczestników będzie płacił za siebie oddzielnie, czy zamówienie zostanie opłacone w całości. 


Wpłaty


Płatność przelewem. Numer konta bankowego do wpłaty podajemy mailem przed szkoleniem. Wpłaty dokonują Państwa na dwa tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia.